Grade AB · Publicerad 12 juli 2019

Vi på Grade tror på att skapa positiva resultat genom att höja kompetensen och engagemanget i kundernas organisationer. I ca 25 år har vi jobbat stenhårt för att ständigt utveckla och förnya vår lösning - det kommer vi aldrig att sluta med. Vi är ett gott gäng som är både engagerade, nytänkande och ihärdiga. Tack vare våra framåtsträvande kunder och våra hängivna medarbetare är vi idag ett tryggt och självklart val när det gäller användarvänliga lösningar för Learning och Talent Management. Till vår support söker vi nu en medarbetare som vill vara med och utveckla både vår supportverksamhet och våra kunder.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som supporttekniker är du en nyckelperson i kontakten med våra kunder. Du ansvarar för att ta emot och hantera ärenden från våra kunders supportorganisation. Du säkerställer att våra kunder får en snabb och effektiv hjälp vid varje kontakt med servicedesk.
Vi ansvarar för en second line-support och det ställs därför krav på hög produktkunskap och god teknisk förståelse.

Bland dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden ingår att:
  • Ta emot och hantera supportärenden via telefon, e-post och i vårt ärendehanteringssystem (Zendesk).
  • Arbeta med problemlösning och felsökning samt följa upp att kundernas frågor blir lösta på bästa sätt.
  • Vägleda våra kunder och arbeta proaktivt för att säkerställa att de har rätt kunskap i vår produkt.
  • Organisera rutiner, förbättra och utveckla supportverksamheten.
  • Delta i testning i samband med nya releaser/uppgraderingar.
  • Identifiera utvecklingsbehov och kommunicera dessa till övriga verksamheter i företaget.
  • Säkerställa kundnöjdhet och därmed behålla och utveckla våra kunder.
Tjänsten är på heltid (mån-fre 8-17) med placering i centrala Lund. Du har eget ansvar för supporten (med stöd från teamet) och ingår i vårt Customer Success team om 4 personer och rapporterar till vår teamchef. Du arbetar också i mycket nära samarbete med kollegor inom sälj, utveckling, e-Learning och implementation.

Kvalifikationer och personliga egenskaper
Som supporttekniker har du en mycket god förmåga att kommunicera med människor i både tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du förväntas vara strukturerad, självgående och ordningsam i ditt arbete. Du förstår värdet av att vara effektiv och tålmodig, och du är pedagogisk och engagerad i ditt sätt att kommunicera. Du har lätt för att lära dig nya system och tekniska lösningar.

Vi söker dig som är/har
  • Strukturerad och metodisk
  • Mycket service minded och har en "kunden kommer först"-mentalitet
  • Pedagogisk, lätt för att förklara även tekniska detaljer på ett enkelt sätt
  • Duktig på att formulera dig i både tal och skrift
  • God teknisk förmåga och erfarenhet av att arbeta med digitala applikationer och IT
  • Obehindrade kunskaper i svenska och engelska
  • 2-3 års relevant erfarenhet av supportarbete
Vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett lönsamt, välskött och modernt bolag med högt i tak och korta beslutsvägar. Vi erbjuder generöst friskvårdsbidrag, löpande kompetensutveckling och aktiv atmosfär då många väljer att träna på lunchen. Dessutom får du supertrevliga kollegor och kontorslokaler i självaste Sten Bromans gamla barndomshem.

Kontakt och ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena
Heijmink via 070-554 03 42 alt. helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson via 070-554 05 04. Vi tillämpar löpande urval. Ansök därför redan idag! Välkommen med din ansökan via denna länk: https://comcube.varbi.com/se/what:job/jobID:280395/

Vi tar endast emot ansökningar via ansökningslänken!

Grade, Lund, Mjukvara, Software, Learning Management, Talent Management, Support, Supporttekniker
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Grade hjälper organisationer att förbättras.
Vår målsättning är att hjälpa våra kunder att öka engagemanget för att nå organisationens potential. Våra lösningar är enkla att införa, roliga att arbeta med och lätta att anpassa utifrån unika behov. Med mjukvaran GRADE (f.d. LUVIT) får organisationer ett Talent Management och Learning Management system i samma IT-stöd. GRADE hanterar en rad olika områden som medarbetarsamtal, målstyrning, kompetenshantering, e-Learning, kursadministration och analyser.
Grade finns i Lund och Stockholm och har 30 anställda. Besök gärna vår hemsida www.grade.com för mer information.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
3 sept 2019
Ort
Lund
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
IT-tekniker , Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga