Øresundsbro Konsortiet · Publicerad 10 feb 2020

Øresundsbron är en unik arbetsplats som medverkar till integrationen i regionen. Enheten Leverans uppdrag är att ta hand om alla våra kunder före, under och efter resan med mottot att vi ska leverera en snabb, säker och smidig passage 24 timmar om dygnet. Vi ska ge den service som kunderna behöver och sätter värde på. Enheten utvecklar kontinuerligt arbetssätt och använder den senaste tekniken.

Nu söker vi Kundassistenter till avdelningen Betalstation.

Dina arbetsuppgifter
Du arbetar primärt med att informera, sälja, ta betalt och lösa de problem som eventuellt uppstår – hela tiden med fokus på våra kunder. Du arbetar också aktivt med att dirigera trafiken och informera kunder ute i betalstationen. Du möter såväl pendlare på väg till jobbet på andra sidan sundet, förväntansfulla turister från olika europeiska länder, BroPass-kunder på väg till avkopplande weekends, som businesskunder.
Som Kundassistent i Betalstation arbetar du treskift dygnets alla tider och under veckans alla dagar.

Dina kvalifikationer
Är du den där som alltid rycker in när en kompis vill ha hjälp, får du lust att dirigera trafiken när du är på en parkeringsplats och älskar du att göra dig förstådd och prata med människor på olika språk?

Vi söker i första hand dig som behärskar det danska eller svenska språket flytande och har god förståelse för "det andra språket". Du har god kommunikationsförmåga i engelska och har gärna erfarenhet av arbete i servicebranschen med direkta kundmöten. Som person skall du brinna för att ge service till våra kunder, ha god samarbetskompetens, vara förändringsvillig och sprida positiv laganda.

För att lyckas i rollen ser vi att du kan och vill;
  • möta kunden och ge god service – att alltid ge kunden ett positivt möte med Øresundsbron
  • vara en lagspelare som tänker helhet samtidigt som du till stor del jobbar på egen hand
  • ta ansvar utifrån våra ramar samt låta omdöme och sunt förnuft styra i både kundmötet och i vårt interna samspel, snarare än detaljer och regler
  • förstå och använda våra tekniska system, i det ligger även att ha god datorvana och administrativ förmåga
  • vara punktlig och noggrann
Vi kan erbjuda
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Øresundsbrons betalstation vid Lernacken i Malmö. Är du bosatt i Danmark blir du anställd med danskt kontrakt och resan över bron till arbetet blir avgiftsfri.

Vi har en internationell miljö med både danska och svenska kollegor. Inom företaget har vi mycket god sammanhållning och som anställd har du generösa sociala förmåner.

Sänd din ansökan
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta Resursledare Linda Wendt via mail lwt@oresundsbron.com eller telefon 0705-676675.

Sänd din ansökan senast den 23 februari. Vi jobbar med en löpande rekryteringsprocess så sänd gärna din ansökan redan i dag. Har du frågor till processen är du välkommen att kontakta HR administratör
Jette Gotsche på jgo@oresundsbron.com eller 040-676 61 37.

www.oresundsbron.com
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Øresundsbro Konsortiet är ett svenskt-danskt företag som ägs till lika delar av den svenska och danska staten. Øresundsbro Konsortiet äger och driver Øresundsbron mellan Danmark och Sverige. Vår vision är en dynamisk Öresundsregion där alla med bil har BroPass. Vi är 145 medarbetare som jobbar för att Øresundsbron ska vara den bästa vägen till upplevelser och möjligheter på andra sidan Öresund. Våra medarbetare skapar möjligheter till vår framgång. Vår organisation är präglad av proaktivitet, förändringsvilja och öppenhet. Ett välfungerande samarbete är en förutsättning för att nå våra mål. Och därför är vi på Øresundsbron hjälpsamma brobyggare.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
23 feb 2020
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Underkategori
Kundtjänst

Inga fler liknande jobb tillgängliga