AAK AB · Publicerad 12 sept

Som assistent till i första hand VD och finanschef kommer du att hantera en rad olika uppgifter i en dynamisk och utmanande miljö. Tjänsten, baserad på AAK:s huvudkontor i Malmö, erbjuder möjligheter till både yrkesmässig och personlig utveckling samtidigt som du får erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö med människor från olika delar av världen.

Anställningen är för närvarande tänkt att vara 25-30 timmar per vecka men det kommer att inom 1-2 år att finnas möjlighet till heltid.

Kontorets ryggrad
Ditt arbete sträcker sig från att hålla god ordning på kontoret och välkomna besökare till att planera resor för AAK:s VD, finanschef och andra ledande befattningshavare.

Andra arbetsuppgifter innebär att förbereda styrelsens och revisionsutskottets möten och att, tillsammans med några andra kollegor, hjälpa till att organisera större evenemang som t.ex. koncernens årliga management-konferens, årsstämma och kapitalmarknadsdag.

Rutinmässiga uppgifter som att skapa och arkivera presentationer och annan korrespondens, beställa kontorsmaterial, boka mötesrum och catering, ingår också i dina arbetsuppgifter. Du kommer därtill att hjälpa annan personal på huvudkontoret med diverse administrativa uppgifter. Du förväntas även, då det är möjligt, att komma med förslag på förbättringar och besparingar inom dina ansvarsområden. Slutligen bör du vara en garant för god ordning och reda och stil på vårt kontor.

Profil
Du har erfarenhet som chefsassistent, sekreterare eller liknande från ett internationellt företag alternativt från en revisions- eller advokatbyrå.

Du är klart proaktiv, serviceinriktad, noggrann och fokuserad på att varje dag genomföra ditt arbete med högsta kvalitet. Du har goda IT-kunskaper, framför allt i MS Office, och du är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Som person är du strukturerad och du har förmågan att hantera många uppgifter samtidigt, ofta i en hektisk miljö. Du är initiativrik och tycker om av att ta ansvar men har samtidigt en pragmatisk och praktisk hållning till dina arbetsuppgifter. Du är van att hantera känslig och sekretessbelagd information, både vad gäller människor och företagsfrågor.

Ansökan
För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta AAK:s finanschef Fredrik Nilsson på +46 708 95 22 21 eller via fredrik.nilsson@aak.com. För information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta HR Program Manager Morten Nørgaard på +46 709 56 83 13 eller via morten.norgaard@aak.com.

Klicka på ”Sök tjänst” för att skicka din ansökan med relevanta bilagor (ansökan via e-post accepteras inte). Vi rekommenderar dig att ansöka snarast möjligt då ansökningar utvärderas löpande, dock senast den 3 oktober 2016.

AAK är en ledande leverantör av värdeskapande vegetabiliska oljor och fetter. Vår expertis inom oljor och fetter i livsmedelsapplikationer, vårt stora utbud av olika råvaror samt vår breda processkapacitet ger oss möjlighet att utveckla innovativa och värdeskapande lösningar inom många industrier, däribland konfektyr, bageri, mejeri, barnmat, kosmetik och foodservice. AAK:s beprövade expertis är baserad på mer än 140 års erfarenhet inom oljor och fetter. Vår unika produktutveckling i nära samarbete med våra kunder kombinerar våra kunders kompetens och kunskap med våra egna kapaciteter för hållbara resultat. AAK:s aktier är noterade på NASDAQ OMX Stockholm och vårt huvudkontor finns i Malmö, Sverige. AAK har 20 olika produktionsanläggningar, försäljningskontor i fler än 25 länder och fler än 2.700 anställda. Vi är AAK - The Co-Development Company.
+ Läs mer om jobbet

Inga fler liknande jobb tillgängliga