Azets Insight AB · Publicerad 15 feb

I denna roll kommer du att ansvara för Accountings kunder som även har mindre löneuppdrag knutna till oss. Du kommer att vara en del av vårt affärsområde Accounting och arbeta i ett team som främst arbetar inom redovisning. Ditt mål i denna roll är att, tillsammans med din kollega som även hon är Payroll controller, bygga upp hanteringen och arbetsprocessen kring dessa uppdrag. Löneleveransen genomförs av våra löneassistenter och dina främsta uppgifter är att koordinera, kvalitetssäkra och kontinuerligt effektivisera hanteringen och processerna.

I detta projekt kommer du vara huvudansvarig för att samla alla Accountings löneuppdrag in i detta team med gemensamma processer och arbetsrutiner. Du kommer, tillsammans med Azets know-how och din kollega, vara den som styr kommunikationen. Du kommer även framåt implementera nya microkunder inom lön till Accounting teamet.

Hos oss kommer du att få:
  • Vara ledande i detta projekt
  • Kundansvar där du säkerställer en god reletion, leverans och lönsamhet
  • Ett nära samarbeta med
  • Resultatansvar (P&L) - för teamets kunder för uppdragets payroll-del
  • Delta vid implementering och utförande av företagets processer och strategier gällande microkunder inom lön
  • Huvudfokus är det egna Teamet men även att se till helheten och verka för hela gruppen och företagets framgång.
Teamet du kommer tillhöra innefattar ytterligare en Payroll Controller samt fyra redovisningskonsulter. Ni kommer alla ha ett nära samarbete och ta stöd från varandras expertis. Denna roll är en fantastisk ingång för dig som idag är intresserad av att ta nästa steg inom lönehantering men även vill närma dig området redovisning.

Du behöver kunna:
  • Hantera löneprocesser självständigt
  • Uttrycka dig obehindrat på både svenska och engelska
  • Arbeta digitalt
  • Arbeta strukturerat och en god förmåga att prioritera
  • Samarbeta med andra och bygga goda relationer, både internt men även externt
  • Analysera lönedata för att kunna identifiera felaktigheter men även för att hitta nya lösningar
För att du ska lyckas i denna roll ger vi dig en god introduktion, både till organisationen men även till rollen. Du kommer kunna kroka arm med din kollega som har samma roll som du och ni kommer tillsammans kunna ta inspiration från vårt affärsområde Payroll. Vidare har Azets befintliga processer och rutiner att luta sig mot och ta inspiration ifrån.

Visst låter det spännande! Ansök genom att svara på några korta frågor och bli vår nya kollega! Har du frågor om rollen kontakta rekryterande chef Ursula Sztraka på ursula.sztraka@azets.com

Urval sker löpande och tillsättningen av tjänsten är så snart som möjligt. Placeringsort är i Solna Business Park eller i Malmö.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Våra 2 800 medarbetare stöttar och förenklar verksamheten för våra 22 000 kunder. Vi är specialister på att lösa våra kunders verksamhetskritiska uppgifter, som ekonomi, lön och HR, så kunderna kan koncentrera sig på sina kärnverksamheter.

Tidigare hette vi Visma Services, men sedan vi separerade från Visma i december 2016 heter vi Azets Insight. Vi är dock fortfarande den ledande leverantören av ekonomi- och lönetjänster i Norden.

På Azets kombinerar vi erfarenhet och expertis med moderna digitala lösningar. Med modern teknologi och expertrådgivning hjälper vi våra kunder att omvandla data till värdefulla insikter, arbeta smartare och fatta mer lönsamma beslut.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
5 mars
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi