Azets · Publicerad 14 okt

Har du erfarenhet av lönearbete och har ett intresse för moderna arbetssätt? Vi söker nu dig som vill arbeta som lönekonsult till affärsområdet Payroll på vårt kontor i Malmö!

Som lönekonsult på Azets har du helhetsansvaret för dina kunder gällande leveransen av deras lönehantering. Det innebär att du hanterar vissa delar själv och samarbetar tätt med verksamheten i Rumänien. Du deltar i kundmöten, har kontakt med kundernas anställda och strävar efter att utveckla leveransen och kundrelationen. På Azets får du möjlighet till många karriärvägar i en stor koncern samtidigt som du omges av kollegor som brinner för samma sak, lönehantering och service!

Hos oss finner du ett spännande arbete i en miljö där du ständigt utvecklas tillsammans med dina kollegor. Vi i teamet arbetar alla med lön och här finns goda möjligheter att utbyta kunskap och för dig att göra framsteg i din karriär! Hos oss är Payroll kärnverksamheten och din kunskap och erfarenhet är det som skapar värde. Du blir en del av ett team med hög kompetens och engagemang där vi drivs av att vilja göra något bra tillsammans. Azets är en av de ledande i branschen på digitalisering och automatisering av processer. Kunderna är många och olika, både svenska och internationella, vilket gör att vi får variation och lär oss nytt. Vi har också en egen utbildningsakademi för din kontinuerliga kompetensutveckling. Som lönekonsult hos oss har du även möjlighet att certifiera dig hos Srf till auktoriserad lönekonsult.

Dina arbetsuppgifter:
  • Ha löpande dialog och kundansvar för dina kunder.
  • Ansvara och operativt genomföra lönekörningen för de kunder du ansvara för.
  • Hantera tolkning av kollektivavtal, hantera reseräkningar och friskvårdsbidrag
  • Lösa uppkomna problem och frågeställningar som kommer från kund samt deras anställda.
  • Delta i driftsmöte med kund
  • Delta vid implementering/utförande av företagets processer och strategier
  • Aktivt arbeta för effektiviseringar och proaktivitet
Du kommer vara placerad hos oss på Azets kontor i Malmö men kommer vid tillfällen även befinna dig på plats ute hos kunden för att kunna bidra med rådgivning och säkerställa goda relationer.

Vem är du?
Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område och erfarenhet av lönehantering, meriterande är erfarenhet av systemen Agda och Hogia. Du har även kunskap om interna processer och interna rutiner samt lagstiftning inom aktuellt område. Vi behöver dig som trivs med att arbeta med moderna arbetssätt och IT-system, som tycker om att samarbeta och inspirera dina kollegor. Du som gillar att ta fullt ägarskap för dina arbetsuppgifter och som är van vid att ha kunden i fokus. Självklart kan du svenska och engelska flytande i både tal och skrift.

Intresserad?
Inte redo att söka ännu, du kanske har ett par frågor först? Kontakta Cecilia Jerresand på 070 561 24 83 eller cecilia.jerresand@azets.com
Vi kallar till intervjuer löpande.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Azets är den ledande leverantören av tjänster inom redovisning, löner, HR, bemanning och konsulttjänster i Norden. Vi förenklar och stöder företag i deras tillväxt. Våra 2500 engagerade medarbetare, uppdelat i 83 kontor, som betjänar mer än 20.000 kunder inom ett brett spektrum av branscher. År 2016 var omsättningen 2 miljarder. Azet levererar en unik kombination av industrins specialisering, lokal närvaro smart teknik och kundanpassade lösningar. Vi gör data till insikt, så att våra kunder kan arbeta smartare och fatta bättre beslut. Azets är vårt nya namn efter försäljningen av Visma Services och vi etablerades 2016 som ett nytt och oberoende företag. Nu fokuserar vi hårdare än någonsin tidigare på att skapa värde för våra kunder.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
22 okt
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
HR & Personal
Underkategori
Löner & Förmåner
Rekryteringen hanteras av
Azets Insight AB

Inga fler liknande jobb tillgängliga