Har du arbetat några år som supporttekniker inom servicedesk? Gillar du att ta ansvar och se till att utveckla dina medarbetare? Brinner du lite extra för struktur, processer och dokumentation? Då kan det vara dig vi söker!
Vi letar just nu efter en supporttekniker som vill ta steget och ha ansvar som teamleader och vara en del av PolyPeptides växande IT-organisation. Du kommer att gå in i en delad roll som 2nd line supporttekniker och teamleader för 2-3 medarbetare.
Detta är en direktrekrytering så anställningen blir direkt hos PolyPeptide. Tjänsten börjar omgående.
Arbetsuppgifter I din roll kommer du arbeta operativt med att hantera ärenden i Servicedesken samtidigt som du har ansvaret för ditt team. I rollen som supporttekniker arbetar du med att:
supportera slutanvändarna på företaget med hjälp av ärendehanteringssystem Service Desk samt hantering av tickets enligt incidentprocessen och changeprocessen
följa upp och lösa incidenter som inte kan hanteras av 1st line support
vid behov begära support av 3rd line tekniker eller externa leverantörer
ta emot mer komplexa förfrågningar och ärenden som incident changes, problem/service requests
följa upp hur Globala IS/IT-processer möter behovet i organisationen
samarbeta med andra stakeholders inom företaget för att implementera en global IT-standard
Utöver din roll som supporttekniker kommer ca 20% av rollen innebära ansvar för teamet och att koordinera arbetet mellan er så att ni stödjer verksamheten på bästa sätt. Det kommer ingå i din roll att:
ansvara för den dagliga uppföljningen tillsammans med teamet för att säkerställa hantering och prioritering av incidenter och ärendehantering
se till att dokumentationen för lokala system är uppdaterad och överensstämmer med PolyPeptides QMS, GMP och GAMP
se över avtal med leverantörer inom IT och se till att de matchar behovet som finns hos interna stakeholders
arbeta tillsammans med din chef i budgetprocessen för att ge input och övervaka förbrukningen av tilldelad budget under året
säkerställa att kompetensen inom Global IS/IT motsvarar det som behövs i organisationen och att rätt service utförs mot interna avdelningar
hantera beställningar av IT-utrustning och se till att det motsvarar efterfrågan inom organisationen.
Din profil Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom IT-support. Du har en djup teknisk förståelse och är inte främmande för att ta ansvar och leda ett team. Vi söker efter någon som är serviceminded och social med förmågan att leda och utveckla andra. Du behöver behärska både svenska och engelska flytande.
Vad gäller den tekniska kompetensen behöver du ha erfarenhet av:
Klientsupport
Windows OS
Windows Server
Active Directoy
Hårdvarukompetens kring PC (Dell och tillbehör)
Telefoni/smartphone
Microsoft 365
Installation/felsökning av skrivare/utskrift
Enklare felsökning av nätverk
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
Teamleader
Projektledning
Läkemedelsföretag
Vi kan erbjuda dig PolyPeptide Group är en av världens största oberoende kontraktstillverkare av peptider som tillverkar över en tredjedel av alla godkända peptidläkemedelssubstanser. Med produktion i Sverige, Frankrike, Indien, Belgien och USA erbjuder PolyPeptide Group sina kunder kärnkompetens. PolyPeptide växer och utvecklar ständigt sin organisation. Som en del av denna process ger PolyPeptide medarbetare en dynamisk och stimulerande arbetsplats med stora möjligheter att växa.
Kontakt information
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hanna Ström på telefon 0734-159385 eller hanna.strom@centric.eu.