Comcube AB · Publicerad 11 feb

Vår uppdragsgivare är ett lönsamt och snabbväxande techbolag med starkt driv och mycket hjärta. Till huvudkontoret i Malmö rekryterar vi nu en Ekonomi- och HR-administratör som kan supporta inom ekonomi, HR och kontorsadministration. Är du service minded, noggrann, förändringsbenägen och en vass administratör med både redovisnings- och HR-intresse kan detta vara den perfekta tjänsten för dig.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som Ekonomi- och HR-administratör blir du en i teamet på staben och arbetar mycket nära redovisnings- resp. HR-ansvarig likväl som övriga stabsfunktioner. Bland dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:
  • fakturering, kund- och leverantörsreskontra
  • löpande bokföring
  • administration kopplat till bolagets HR-processer (nyanställningsadministration, personaladministration, interna rutiner och riktlinjer)
  • kontorsadministration (ta emot besökare, lägga beställningar, inköp till kontoret)

Tjänsten är på heltid med placering i nya lokaler i centrala Malmö. Du ingår i ett team om 7-8 personer och rapporterar till CFO.

Kvalifikationer och bakgrund
Du har högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande och har något eller några års erfarenhet av arbete med ekonomi och gärna också personaladministration.
Du är intresserad av att utvecklas, inom företaget och i nya roller, för din egen del likväl som att bidra till bolagets fortsatta tillväxt och utveckling.

Du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat och har minst grundläggande kunskaper inom redovisning/bokföring. Du är van vid MS Office och har erfarenhet av något affärs-/ekonomisystem.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och vi tror att du karaktäriseras av en social, självständig och prestigelös framtoning i kombination med att du är en ansvarsfull, effektiv och noggrann person med stor egen drivkraft. Du trivs i en platt organisation där du får möjlighet att kavla upp ärmarna och hjälpa till där det behövs. Du får energi av förändringar, att arbeta med internservice och tycker om när arbetsdagen tar nya riktningar. För att trivas och kunna göra ett bra jobb är det viktigt att du är anpassningsbar, uppskattar ett högt tempo och har förmågan att prioritera mellan parallella uppgifter.

Kontakt och ansökan
Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten.
Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink på 070-554 03 42 eller helena.heijmink@comcube.se alt. Helena Fransson på 070-554 05 04 på ComCube. Notera att vi arbetar med urvalet löpande! Du ansöker om tjänsten genom att bifoga din personliga presentation och ditt CV via denna länk:

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Ekonomiadministratör, Ekonomiassistent, Redovisningsassistent, HR-administratör, Personaladministratör, HR-assistent, HR, Ekonomi
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
5 apr
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi, HR & Personal
Underkategori
HR-administration