Comcube AB · Publicerad Igår 07:58

Vårt supportteam står för den viktigaste kontakten med våra kunder avseende vardagliga behov, utmaningar och förbättringsförslag. Vi har idag en mycket väl fungerande supportfunktion men strävar efter att bli ännu bättre och på så vis kontinuerligt stärka vårt rykte och renommé.
Vi söker därför en strukturerad, engagerad och tydlig Supportchef/IT-chef som vill vara med och ta Mashie till Nordens ledande mjukvarubolag inom Food Service
Management.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Du planerar, budgeterar, genomför och följer upp supportens verksamhet i Norden. Supportfunktionen styrs centralt från Malmö men respektive land har sin egen användarsupport som avhjälper 1st line support (centralt tekniskt stöd vid behov av 2nd and 3rd).

Support
  • Ansvara för att Mashie ger högkvalitativ support på sina samtliga produkter i Norden.
  • Ansvara för att alla ärenden rapporteras i vårt CRM-system med veckovis uppföljning.
  • Utbilda personalen så att hela teamet på bästa sätt uppfattar kundernas behov/utmaningar.
  • Ansvara för att behov av konsultation och utbildning återkopplas till säljorganisationen.
  • Ansvara för att ev. kvalitetsbrister (buggar) återkopplas till utvecklingsavdelningen.
  • Ansvara för att ev. produktutvecklingsförslag återkopplas till produktutvecklarna.
  • Delta i produktkonverteringsarbete.
IT
  • Planera, budgetera, genomföra och följa upp Mashies IT.
  • Budgetansvar för IT (ej personalens datorer eller telefoner)
  • Asset management (personalens datorer, licenser etc.)
  • Samtal och förhandling med Mashies driftspartner.
  • Leda och koordinera interna IT relaterade projekt på Mashie.
  • Övervakning av kunders drift och testmiljöer på Mashies produkter.
  • Kontinuerligt följa upp kostnader och föreslå kostnadssänkande förslag och lösningar.
  • Ansvara för kontorsmiljö och avtal med leverantörer
  • Coacha och utveckla medarbetarna på avdelningen.
Tjänsten är på heltid med placering i våra moderna lokaler i centrala Malmö. Du har budgetansvar för avdelningen och personalansvar för 4-5 personer. Du rapporterar till vår VD. Tjänsten är förknippad med ca 10-12 resor inom Norden per år.

Bakgrund och kvalifikationer
Du har relevant eftergymnasial examen (systemvetare, ingenjör, KY eller motsvarande) och ca fem års relevant erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du behärskar både svenska och engelska obehindrat och har lätt för att både kommunicera med och engagera dina kollegor.

Krav

Erfarenhet av:
  • Ärendehanteringsprocess med 1st, 2nd och 3rd line support
  • Operationellt hanterat driftsmiljöer för Saas och OP
  • Deltagit i flytt/migrering av applikationer
  • Drift av molntjänster (MS Azure, IT-arkitektur)
  • God förståelse för IT, nätverk och servrar
Meriterande

Erfarenhet av:
  • Arbete i mjukvarubolag med abonnemangslösning
  • Arbete i driftsbolag

Som person är du engagerad, flexibel och ansvarsfull. Du är en problemlösare av rang med ett genuint intresse för systemutveckling, support och IT-frågor. Vidare är du en utåtriktad person som gillar att ha kul ihop med dina kollegor. Du är också driven och självgående, har finfina coaching skills och vill vara en förebild för andra. Du går alltid in med ett öppet sinne inför varje ny utmaning. Sist men inte minst är du lugn, svårstressad och tar löpande initiativ till förbättringsarbete.

Kontakt och ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten.

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink via 0705-540 342 alt. helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson via 0705-540 504. Notera att vi arbetar med urvalet löpande. Ansök därför redan idag! Välkommen med din ansökan via denna länk: https://comcube.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:184549/
Vi tar endast emot ansökningar via ansökningslänken!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Mashie ABs affärsidé är att ”med starkt fokus på innovation och nytänkande skall vi utveckla, sälja och hjälpa kunderna med användarvänliga, verksamhetsstödjande lösningar för storskalig produktion och distribution av näringsriktiga måltider.” I Mashie har vi skapat ett unikt samarbete mellan 'industriell' IT-teknik och branschkunnande.

Vi är inne i en väldigt expansiv fas där vi just har fusionerat med vår branschkollega Aivo under gemensamma namnet Mashie AB. Därmed är vi Nordens ledande leverantör av tjänster och verksamhetsstöd för planering och produktion av måltider inom restaurang och storkök. Vi är totalt 35 anställda med bl.a. kostekonomer, säljare, verksamhetsutvecklare och ett utvecklingsteam på ca 10 personer. De senaste åren har vi legat på en omsättningsökning över 15% och budgeterad omsättning för 2017 förväntas hamna på ca 51 Mkr med bra lönsamhet. Mashie AB har kontor i Malmö (HK), Helsingborg och Stockholm samt i Norge och Finland. Välkommen att läsa mer om oss på www.mashie.se
+ Läs mer om företaget