Mercedes Benz · Publicerad 18 nov

Som Teamledande Supporttekniker hos Mercedes-Benz kommer du att ha en omväxlande vardag med ett brett ansvarsområde. Du arbetar med ett ledande ansvar för Servicedesken, där du arbetsleder medarbetare, hanterar statistik och rapportering, hantering av och vidareutveckling av telefonisystemet för servicedesken och resten av inhouse-personalen. I ditt uppdrag har du omfattande kontakter med leverantörer. Dessa ärenden täcker allt från faktureringsfrågor till SLA-möten och utvärdering av befintlig leverans. Självfallet håller du också kontakt med Mercedez-Benz återförsäljare som också ingår i IT-supporten. Utöver dessa teamledande ansvarsområden så stöttar du även servicedeskens dagliga arbete gällande ärendehantering och felsökning. I ditt arbete hanterar du självfallet support runt både hårdvara och mjukvara i direkt kontakt med användare.

Rollen är bred och kräver mycket gällande ledarskap, kommunikationsförmåga och teknisk kompetens. Självfallet har du lätt för att bemöta och motivera människor, samt har förmågan att driva arbetet framåt inom gruppen. Din befintliga kompetens och erfarenhet ger dig en naturlig trygghet där du både kan vara lyhörd och handlingskraftig.

Då servicedesken arbetar även mot den danska marknaden, och två av medarbetarna inom teamet är dansktalande, så ser vi gärna att du har god förståelse inom det danska språket.

Utbildning/ erfarenhet

Vi letar efter dig som har ett gediget intresse för IT och brinner för att använda din kompetens för problemlösning. För att vara framgångsrik i rollen som Teamledande Supporttekniker är det viktigt att du har befintlig erfarenhet från IT-support, helst 5 års erfarenhet. Vi ser gärna att du har haft ledande ansvar i tidigare roller.

Du har god kompetens inom följande:
  • Mjukvara
  • Hårdvara
  • Ärendehanteringssystem
  • Felsökning
  • Telefoni
  • Active Directory
  • Citrix
  • ITIL
  • Windows OS
Som person är du kommunikativ och lösningsorienterad, vilket gör att du med enkelhet kan hantera en omväxlande vardag. Självfallet är du lyhörd och metodisk i ditt arbete. Du har lätt för att bemöta olika typer av människor och behåller alltid ett professionellt och förtroendeingivande sätt.

Konsultförmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Vi vet att framgångsrika företag byggs av ambitiösa människor. Människors drivkrafter, ambitioner och sammanhanget de hamnar i avgör vad de kan åstadkomma. Poolia hjälper varje år tusentals människor att göra karriär genom våra rekryterings- och uthyrningsuppdrag, både till privata företag och verksamheter inom den offentliga sektorn. Vi lägger dagligen upp både nya jobb och tips till dig som arbetssökande - gå in på poolia.se och sök jobb inom Administration, Ekonomi, HR och Lön, Sälj och Marknad, Life Science, IT, Engineering, Offentlig marknad och Executive Search.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
30 nov
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support
Rekryteringen hanteras av
Poolia

Inga fler liknande jobb tillgängliga