PS Onlineauktioner AB · Publicerad 29 nov

1.. 2..3... Sålt till herren i hatt. Känner du igen temat? För 60 år sedan började PS sin resa som auktionsbolag. Inte mycket är sig likt längre. Vi är ett modernt e-handelsbolag med logistik, social media kampanjer, Google optimering och AI på agendan. Men en sak är sig likt - begagnade varor som söker nya ägare. Till denna affär behöver vi din hjälp att hitta fler varor och hantera dem vi får in.

Vi erbjuder dig en spännande, varierande och rolig tjänst där ingen dag är den andra lik. Kanske är du intresserad av fordon, teknik eller verktyg, kanske har du ett annat intresseområde. Vi förmedlar det mesta som har ett värde, dina intressen kan därför komma oss väl till nytta.

Om tjänsten
Som säljande auktionskoordinator hos oss fördelar du din tid mellan att kontakta potentiella kunder för att sälja in våra tjänster samt ansvarar för dokumentation av auktionsobjekt ute hos våra uppdragsgivare. Du går även igenom inventarier och bedömer vad som är säljbart, fotograferar objekt, skriver objektsbeskrivningar och administrerar i vårt back office-system.

Du har i rollen direktkontakt med såväl uppdragsgivare som köpare under hela processen, från dokumentation till leverans. Våra uppdragsgivare består exempelvis av konkursförvaltare och företag som vill avyttra en del av sina inventarier.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
  • Nykundsbearbetning för införsäljning av våra tjänster
  • Kontakt med uppdragsgivare och köpare
  • Kundvård av befintliga kunder
  • Dokumentation samt fotografering av auktionsobjekt
  • Administration i Excel samt vårt back office-system
  • Planering, samordning och bokning av transporter och leveranser
Du har ett nära samarbete med dina kollegor i Göteborg och rapporterar till platschefen i Göteborg. Du utgår från hemmet och har Malmö med omnejd som ditt upptagningsområde. Resor i tjänsten kan förekomma.

Din profil
  • God känsla för service och erfarenhet av kundkontakt
  • Intresserad av teknik, fordon och/eller datorer
  • Administrativ vana, särskilt MS Excel
  • Stresstålig, strukturerad och ordningsam
  • God svenska och engelska i tal och skrift
  • Körkort B samt tillgång till egen bil är ett krav
  • Vana av att framföra anläggningsmaskiner, truckar m.m. är meriterande men inte ett krav
Din sociala skicklighet och ditt driv är avgörande för att lyckas i tjänsten. Du är en bra kommunikatör såväl internt som externt. Du har en administrativ ådra och du drivs av att få saker gjort och lösa de problem som uppstår på vägen. Vidare har du förmågan att hantera många uppgifter parallellt.

Det finns bara en planet och vi överkonsumerar en rad av dess resurser. Det krävs att vi byter strategi. Att vi funderar ett varv till innan vi köper, byter eller slänger våra saker. Vårt mål är att 2026 vara ledande i Europa på återanvändning genom försäljning och rådgivning. Vi tror att du som söker har samma inställning som vi har och hoppas att du vill vara med på vår resa mot vårt mål.

Ansökan
Ansök genom att fylla i ansökningsformuläret och ladda upp ditt CV och personliga brev. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du inkommer med din ansökan snarast möjligt, dock senast 2018-12-19. Observera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.

För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Amanda Johansson på amanda.johansson@roirekrytering.se eller 0732 - 33 11 90.

Om PS Auction AB
PS Auction är ett auktionsföretag som förmedlar egendom från säljare till köpare. Vår övertygelse är att allt har ett värde. En maskin som anses vara uttjänt kan komma till stor nytta för någon annan. Idag är vår målsättning att kontinuerligt stärka positionen som förtroendegivande marknadsplats där man får chansen att göra bra affärer. Vi är ca. 50 anställda fördelat på åtta kontor från Malmö i söder till Skellefteå i norr.

Läs gärna mer om oss här.
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
28 jan
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning

Inga fler liknande jobb tillgängliga