Poolia IT · Publicerad Igår 09:47

Som Service Center Specialist i denna 2nd line kommer du att ingå i ett team med erfarna tekniker med hög servicenivå. Du hanterar dagligen komplexa IT-relaterade problem med användarens bästa i fokus. Rollen är omväxlande och ställer krav på att du både är lösningsorienterad och kan vara kreativ i din felsökning. Du brinner för IT och arbetar självgående i din roll. Tillsammans i teamet fokuserar ni på kundnöjdheten och på att tillsammans skapa en trivsam och kreativ arbetsplats med en 2nd line som ligger i framkant.

Erfarenhet/ Utbildning

Vi letar efter dig som har ett genuint intresse för IT och brinner för att använda din kompetens till problemlösning. Du har en bakgrund inom IT, där vi tror att du har en utbildning inom området (helst med en bred grund och relevant fördjupningsområde) samt tidigare erfarenhet av rollen som supporttekniker i någon form. Det är en fördel om du har fördjupade nätverkskunskaper, men i denna 2nd line är bredd viktigt. I rollen finns det behov för god kompetens inom exempelvis Klienthantering, Active Directory, Windows Server, Office 365, Exchange, Databaser (SQL), Molnbaserade databastjänster (Azure), säkerhet, System- och serverhantering och Linux.
Det är meriterande för rollen om du har kunskaper inom Powershell, Sharepoint, Ubuntu, Safecom, Mobilitet och IP-telefoni, men dessa kompetenser är inget krav. Som person är du kommunikativ och lösningsorienterad, du är innovativ och kan vara kreativ i din felsökning. Din trygga självständighet ger ett pålitligt intryck både gentemot användare och i teamet. Eftersom du kommer att tillhöra servicedeskens 24x7-team, så är det viktigt att du är flexibel och kan arbeta efter ett rullande schema i en rotation som består av både morgon/dag/kvälls och nattpass. Flytande i svenska och engelska är ett krav både i tal och skrift.

Förmåner

Du kommer att vara anställd av Poolia som konsult de första 6 månaderna, är då samtliga parter nöjda kommer du att bli övertagen i anställning direkt av företaget. Som konsult erbjuds du möjlighet att ta certifikat och premieras om du lyckas. Det finns även möjlighet att delta på aktiviteter hos både företaget och Poolia. Vid din sida från Poolia har du mig, Marie Norén, som gärna agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag. Du kommer också ha en teamleader och en teamchef vid din sida som stöttar dig i det dagliga. Det får inte heller glömmas att du är en del av ett team där ni hjälps åt för att gemensamt nå framgång! Jag vill att du ska må bra och trivas under tiden du är anställd på Poolia och på det företaget som du ska arbeta på. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Friskvårdsbidrag är en given förmån!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Vi vet att framgångsrika företag byggs av ambitiösa människor. Människors drivkrafter, ambitioner och sammanhanget de hamnar i avgör vad de kan åstadkomma. Poolia hjälper varje år tusentals människor att göra karriär genom våra rekryterings- och uthyrningsuppdrag, både till privata företag och verksamheter inom den offentliga sektorn. Vi lägger dagligen upp både nya jobb och tips till dig som arbetssökande - gå in på poolia.se och sök jobb inom Administration, Ekonomi, HR och Lön, Sälj och Marknad, Life Science, IT, Engineering, Offentlig marknad och Executive Search.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
2 dec
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support
Kontakt
Mejla Marie Norén
Rekryteringen hanteras av
Poolia

Inga fler liknande jobb tillgängliga