Royal Canin · Publicerad 29 juni

Till vår svensk/danska interna försäljningsavdelning söker vi dig som är engagerad och trivs i en kommunikativ och säljande roll. Som säljkoordinator hos oss arbetar du aktivt för att ge våra återförsäljare och konsumenter en kvalitativ och god upplevelse i kontakten med oss. Royal Canin är del av Mars Inc., ett företag som ger möjlighet till personlig utveckling. Vi hoppas du vill bli en del av vårt team!

Royal Canin erbjuder en position i en internationell organisation som utvecklar, producerar och säljer högkvalitativ katt- och hundmat. Branschen är ett av de snabbast växande segmenten och Royal Canin är ett av de ledande internationella företagen i branschen. Om du har passion för djur så är denna bransch den mest spännande att arbeta i just nu.

Om tjänsten

Arbetsuppgifterna i rollen är varierande där du bland annat ansvarar för en smidig och effektiv sälj- och orderprocess, försäljning till befintliga kunder och säljsupport till våra fältsäljare. Du stöttar även våra återförsäljare i specialbutiker med kvalitetsfoder till katt och hund med service och rådgivning.

Du ska tillsammans med ditt team bidra till att vi ger våra kunder den goda service som vi är kända för och därmed stärka vårt samarbete och relationen med våra återförsäljare. Du kommer att vara en del av ett helt nytt team och därmed ha goda möjligheter att påverka i din tjänst.

Dina ansvarsområden:
  • Ansvara för orderhantering från alla typer av kunder i enlighet med våra rutiner och processer samt kundernas krav
  • Heltäckande förståelse av försäljningsprocessen: Order - Leverans - Fakturering - Reklamation
  • Daglig dialog med kunder och återförsäljare
  • Ansvara för reklamationsprocessen
  • Merförsäljning, uppföljning av kampanjer och order
  • Säljstöd till våra externa säljare
  • Nära kommunikation med vår ekonomiavdelning och logistik/lager
Om dig

När våra kunder kontaktar oss möter de ett leende. Vi söker därför dig tycker att försäljning är roligt och är serviceminded i dialog med kund. Eftersom du arbetar mot den svenska marknaden söker vi dig som har obehindrade språkkunskaper i såväl svenska som engelska. Behärskar du även danska är det starkt meriterande.

Vi tror att du har tidigare erfarenhet av kundorienterade roller inom försäljning, telesales eller kundservice. Du har goda kunskaper i MS Office. Har du dessutom tidigare erfarenhet av Navision är det meriterande.

Då vi arbetar i många olika system söker vi dig som har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsflöden och system, samt behåller lugnet när tempot är högt. Vi är i ständig utveckling, därför söker vi dig som har förmåga att utmana våra processer med syftet att arbeta effektivt.

På vår avdelning är kunderna i fokus, vi delar ansvaret och hjälper varandra med ett gott humör. Vi sitter i ett öppet kontorslandskap. Vi söker dig som vill bli en del av vårt team där vi arbetar fokuserat för att ge den bästa kundupplevelsen - alltid med kvalitet, samarbete och med våra produkter och sälj i fokus.

Personliga egenskaper
  • Målfokuserad och resultatinriktad
  • Mycket god kommunikationsförmåga
  • Strukturerad
  • Teamorienterad
  • God analytisk förmåga och detaljorienterad
  • Självständig med god förmåga att driva eget arbete
Vi erbjuder

Du blir del av en mycket god arbetsmiljö, i en spännande och utmanande, men informell, verksamhet i tillväxt. Tjänsten är en heltidstjänst på 37,5 timmar per vecka. Vi erbjuder ett generöst ersättningspaket. Tjänsten är placerad på Royal Canins nordiska huvudkontor i Köpenhamn, nära Ørestad Station.

Tillträde: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Ansökan

Du ansöker genom att klicka på ”sök tjänst”, vänligen ladda upp din ansökan på engelska. Urval och intervjuer sker löpande varför vi rekommenderar dig att söka snarast möjligt.

OBS! Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.

För specifika frågor om tjänsten kontakta Sales Office Manager Sweden, Johanna Nord, på +4530735485.

För frågor om rekryteringsprocessen kontakta Amanda Johansson på amanda.johansson@roirekrytering.se eller +46732331190.

Om oss

Royal Canin är del av Mars Inc. som är aktiv i fyra olika kategorier: choklad, tuggummi, konfektyr och djurmat. Vi är angelägna om att skapa en fantastisk kultur. Mars över hela världen har vunnit Great Place to Work utmärkelser för vårt engagemang att lyckas och skapa en riktigt bra arbetsmiljö till våra anställda. Mars Inc. uppmuntrar och möjliggör för vår personal att växa och utvecklas. En viktig del i vår framgång är baserad på våra 5 värderingsprinciper; Kvalitet, Ansvar, Gemenskap, Effektivitet och Frihet (läs mer om dessa på www.mars.com).

Royal Canin erbjuder individanpassad näring för hundar och katter, helt baserat på vetenskap. Vi sätter katten och hunden först och detta är en passion som delas av varenda medarbetare. Våra ledord kunskap och respekt har lett till att vi ger den bästa näringen till djuren, vilket i slutändan bidrar till djurets livslängd och välbefinnande.

Royal Canin grundades i Frankrike 1967 och är nu en division av Mars Inc., en global ledare inom dagligvarubranschen. Vårt världsledande FoU-center är kvar i Frankrike, med 11 fabriker över hela världen, eftersträvar de högsta standarderna för tillverkning, produktion och förpackning.

Royal Canin växer snabbt. Vi banar väg för ny teknik, nya produkter, nya distributionsmodeller och kanalstrategier. Med en så snabb tillväxt kommer stora möjligheter - om du letar efter en karriär där du verkligen kan göra skillnad, där du kan spela en viktig roll för att bidra till den totala framgången för vår verksamhet och en där du är en del av ett större, globalt varumärke som Mars Inc - då väntar Royal Canin på dig. Läs mer om oss på www.royalcanin.com.
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
28 aug
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1

Inga fler liknande jobb tillgängliga