SJR · Publicerad 12 feb

Har du minst fem års erfarenhet av arbete på ett SSC som Accounts Payable? Tycker du om att jobba med förbättringar och att följa upp processer? Då kan detta uppdrag vara rätt för dig! Tjänsten är på ett internationellt företag i Malmö och ska tillsättas omgående.

Arbetsuppgifter

Du kommer arbeta i ett mindre team och tillsammans med dina kollegor ansvara för att se över och följa upp att shared service centret följer rutiner gällande hanteringen av fakturaflöden. Arbetet innebär att identifiera och hantera problem gällande betalningar samt stötta upp organisationen kring hanteringen av stora betalningsflöden.
Du är kravställare och ansvarar för att driva kommunikation med både interna och externa intressenter.

Din bakgrund
  • Minst 5 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent i internationell miljö
  • Erfarenhet av förbättringsarbete, gärna på ett SSC
  • Kunskap i Axapta eller SAP är meriterande
  • Någon form av utbildning inom ekonomi
  • Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
För att trivas i denna roll känner du dig trygg och bekväm i en internationell arbetsmiljö. Du tycker det är roligt att vara specialist på ditt område och hjälper gärna organisationen och dina kollegor när ni ställs inför utmaningar.

Tjänsten innebär många kontaktytor där kommunikation och initiativtagande faller sig naturligt för dig. Du är prestigelös och hugger tag där det behövs. Att uppmärksamma problem och lösa dessa ser du som en naturlig del av din arbetsdag samtidigt är noggrannhet och struktur en självklarhet i ditt sätt att arbeta.
Tjänsten kräver även ett stort tålamod samt en förmåga att behålla lugnet i en stressig vardag.

Övrig information

Uppdragstyp: Konsultuppdrag, heltid minst 6 månader
Ort:
Malmö
Start:
Omgående
Lön:
Enligt överenskommelse

Skicka gärna in din ansökan omgående då vi arbetar med löpande urval, detta innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Konsultchef Carin Berntsson på 0704-715912.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
8 mars
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Ekonomiassistent
Visa var

Inga fler liknande jobb tillgängliga