SWECO Sverige AB · Publicerad 14 sept

Din bakgrund

I den här tjänsten bidrar du med kvalificerad rådgivning och utgör ett stöd i frågor rörande kontorsdrift till Swecos 15 kontor i Region Syd. Detta innebär bland annat ansvar för avrop, kvalitetssäkring, uppföljning och utveckling av ramavtal med våra leverantörer av tjänster inom Facility Management (FM).

I rollen som FM-koordinator har du en beställarroll regionalt mot vår FM-leverantör och övriga ramavtalsleverantörer. Du stöttar kontorssamordnare på respektive kontor i frågor som rör service och leverans av kontorsdrift och i dialog med denna kvalitetssäkrar och utvecklar du serviceleveransen. Ditt ansvar innefattar bland annat:
  • Vara specialist avseende Facility Management
  • Medverka i förvaltningsmöten med fastighetsägaren
  • Stöd och råd i budgetprocessen för kontor i regionen samt ekonomisk uppföljning
  • Löpande förändringar i kontorslokaler
  • Delta i möte med kontorsledningsgrupp, FM-leverantör och arbetsmiljökommitté
  • Beställa inredning enligt koncept
  • Uppdatera strategisk dokumentation inom FM
  • Fakturakontroll (kontorsdrift och lokalhyror)
Bakgrund och kvalifikationer

Vi söker dig som har
tidigare erfarenhet av att driva frågor rörande kontorsdrift, både strategiskt och operativt. Kanske har du arbetat i en motsvarande roll tidigare, alternativt hos en leverantör av FM-tjänster. Du har erfarenhet av avtalsfrågor och har god förståelse för säkerhet och systematiskt brandskyddsarbete.

För att lyckas i rollen behöver du vara handlingskraftig, strukturerad och drivande. Det är även viktigt att du har ett strategiskt tänk, är bra på att se helheten och att du kan presentera idéer för beslutsfattare på olika nivåer. Du är en positiv person som samarbetar väl med dina kollegor.

Vi erbjuder

Vi vågar påstå att vi är en av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser. Hos oss får du möjlighet att skapa ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar och skapar verklighet av visioner. Vi erbjuder samtidigt en omväxlande och dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter till personlig utveckling. Tjänsten är placerad på Swecos kontor vid Drottningtorget i centrala Malmö.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Sweco med Wise Professionals. För mer information om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Fredrik Lind på telefon 0765-259040. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev på www.wise.se snarast möjligt, dock senast den 2016-10-05.
Välkommen med din ansökan!

Wise Professionals är Rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar - på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken och tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 14 500 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är Europas ledande konsultföretag inom teknik och arkitektur med en omsättning på cirka 16 miljarder SEK (proforma 2015). Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
5 okt
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Administration
Underkategori
Koordinator
Rekryteringen hanteras av
Wise Professionals AB