Tunstall Nordic AB · Publicerad 21 okt 2020

Tunstall Healthcare Group är ett brittiskt världsledande företag inom trygghetsteknik och systemlösningar som underlättar och förbättrar vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka. Företaget grundades i Storbritannien 1957 och är med över 2500 anställda globalt ett marknadsledande företag som utvecklar, tillverkar och tillhandahåller trygghetssystem i nästan 40 länder över hela världen. Över fem miljoner brukare utnyttjar Tunstalls produkter och tjänster varje dag. Tunstall Nordic AB - Sverige, Danmark, Finland, Norge & viss export - har ca 350 anställda. Det nordiska huvudkontoret ligger i Malmö. Besök gärna www.tunstall.se för mer information.

Tunstall är inne i en förändrings- och omstruktureringsfas i takt med att omvärlden och marknaden förändras. Transformationen sker inom bl.a. följande områden; ”
  • "Privatisering” - från offentligt finansierad till mer privat äldrevård
  • ”Digitalisering - från analoga produkter till digitala
  • ”Tjänstefiering” - från produkter och hårdvara till tjänster och mjukvara
  • ”Molnifiering” - från lokala installationer till hostade molnlösningar
  • ”Konsolidering” - från bred produktportfölj till mer enhetliga lösningar
Tunstall ligger långt fram i branschutvecklingen vad gäller produktutveckling och teknisk kompetens, men även ur ett globalt marknadsperspektiv är den nordiska regionen intressant avseende samhällsfunktioner för social omsorg och välfärd. Kunderna finns i nuläget främst inom kommunal/offentlig äldrevård men det finns även en stor framtida tillväxtpotential inom hälsovård/landsting, den privata sektorn (B2B) och inom konsumentmarknad (B2C).

En viktig del i företagets strategi är att följa, och i vissa fall även leda, utvecklingen mot de trender som nämns ovan. Naturligtvis är det då en avgörande framgångsfaktor att bolaget på ett effektivt sätt driver arbetet med att attrahera, rekrytera, behålla, utbilda och utveckla individer, kompetens och humankapital. Våra anställda är vår viktigaste resurs!

Ansvaret i rollen
Som Business Support Administrator strävar du efter att förbättra Tunstalls leverans och service genom att ge extern och intern service till avdelningens kunder. Genom att administrera avtal, projekt och serviceorder bidrar du till att stärka Tunstalls position, bli konkurrenskraftigare och öka lönsamheten genom ett långsiktigt, strategiskt och genomtänkt arbete.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar:
  • Ordermottagning, registrering och arkivering av avtal och försäljningsorder
  • Projektadministration och fakturering i ERP-system
  • Utveckla och förbättra rutiner för att leverera service samt hålla en hög standard internt och externt inom det administrativa området
  • Hantera ärenden i Service Now (internt ärendehanteringssystem)
  • Hantera leverantörsfakturor enligt Tunstall-procedur
  • Kundkontakt via mail, webbshop, telefonsamtal eller post
  • Administration av kontrakt och säkerställande av intäkter
  • Bidra med information till SharePoint, ERP och CRM-system
  • Stödja och utbilda kollegor inom Tunstall
  • Stötta Försäljnings- och Projekt- och leveransavdelningarna ur ett administrativt affärsperspektiv
  • Kontinuerligt arbeta för förbättring av Nordic Shared Service Center och fungera som ett stöd till externa och interna kunder
Dina kvalifikationer och erfarenheter
  • Erfarenhet av arbete med ekonomi, orderhantering, fakturering, registrering, eller liknande.
  • Erfarenhet av arbete med många sociala kontaktytor - Sälj, Projekt, Tekniker, Support etc.
  • Viss erfarenhet av bokföring/redovisning är meriterande.
  • Hög administrativ kompetens med relevant erfarenhet.
  • Goda färdigheter inom MS Office och CRM
  • Kunna läsa och förstå avtal.
  • Talar och skriver engelska och svenska flytande (förståelse för danska och norska är meriterande)
För att lyckas i denna roll behöver du trivas med många kontakter både internt och externt. Du är en framåtriktad, driven och ambitiös person som är duktig på att samverka och som främjar ett trivsamt och öppet klimat. Du behöver vara trygg i dig själv, tydlig och kommunikativ samt ha lätt för att bygga förtroende och relationer. Vi tror att du är prestigelös, nyfiken och ivrig att leverera på en hög servicenivå för att nå gemensamma mål. Vi behöver dig som håller ordning på våra många avtal, och genom att du ställer frågor och säkerställer att underlagen är rätt, skapar resultat i att det blir rätt hela vägen till fakturan.

Vidare ser vi att du har en positiv inställning, och hittar konstruktiva lösningar, även under tuffare situationer och har en förmåga att anpassa dig till nya omständigheter och förändringar.

Vi erbjuder dig
Tunstall är ett affärsdrivet bolag med en marknadsledande position, ett tydligt syfte och goda värdegrunder. Vi har en framtidssäkrad teknik som är under ständig utveckling och en unik bredd i vår produktportfölj. Vi befinner oss i en mycket spännande fas då Tunstall är under tillväxt och har påbörjat en förändringsresa gällande affärsmodellen. Som medarbetare på Tunstall får du frihet under ansvar samt stora möjligheter att påverka och bidra med egna idéer. Vi söker dig som ser möjligheterna i tjänsten och som vill dela med dig av din erfarenhet, ditt engagemang och ditt driv.

Övrigt
Placeringsort på Tunstalls nordiska huvudkontor i Malmö, Hyllie. Se filmen om oss här

Rollen är på heltid och tillsvidare, tillträde snarast.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Hägglöf, malin.hagglof@wise.se. Vi hoppas att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 1 november 2020.

Varmt välkommen med din ansökan!
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
2 nov 2020
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Administration

Inga fler liknande jobb tillgängliga