Mero · Publicerad 2 okt 2019

Xllnc fortsätter att växa och behöver nu förstärka sitt helpdesk-team i Malmö. Här får du chansen att arbeta med varierande arbetsuppgifter samtidigt som du blir en del av ett härligt team. Anser du dig vara serviceminded och gillar att hjälpa kunden på bästa möjliga sätt? Ser du lösningar istället för problem och vill fortsätta utvecklas i din roll? Ifall detta stämmer in på dig, tveka inte, sök denna tjänst redan nu!

Dina arbetsuppgifter

I rollen arbetar du som Service Desk Agent på kontoret i Malmö och hjälper Xllnc Nordics kunder runt om i Sverige med deras hantering av IT. Ditt arbete sker självständigt och du arbetar mot deadlines, men du har alltid dina kollegor nära till hands om problem uppstår.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Besvara inkommande samtal och mail från kunder och partners
  • Analysera, filtrera och dispatcha inkommande ärenden
  • Enklare felsökning av nätverk, skrivarköer, skrivare, Klient, Office365, multimedia och telefonitjänster
  • Administrera ärenden i ärendehanteringssystem
  • Enklare administration och beställningsflöden
  • Koordinering och uppföljning av ärenden med underleverantör
  • Upprätthålla SLA gentemot kunder och partners
  • Identifiering och rapportering av felaktiga ärenderegistreringar
Din profil

Vi söker dig som gillar service och drivs av att hjälpa dina kunder framåt. Du har inga problem att arbeta självständigt och vågar ta egna initiativ. Då det ibland kan bli många inkommande ärenden under en kort tid ser vi gärna att du gillar effektivitet men samtidigt kan hålla en hög grad av noggrannhet. Slutligen tror vi att du som söker tycker om att arbeta, ser lösningar istället för problem och vill ha en tjänst som du får utvecklas vidare i.

Krav
  • Tidigare erfarenhet via praktik eller arbete med likande uppgifter, gärna med arbete i ärrendesystem
  • Erfarenhet av Office 365
  • Tekniskt intresse
  • Svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande
  • Teknisk utbildning
  • Erfarenhet av ServiceNow
  • Erfarenhet av print, Windows server, molntjänster
Om företaget

Xllnc har sedan 1993 fokuserat på det dem är bäst på idag; att göra arbetslivet enklare för deras kunder och medarbetare. Företaget är specialiserade på den dagliga användningen av IT-tjänster som kretsar kring den enskilde medarbetarens arbetsplats, exempelvis datorer, surfplattor, telefoner och skrivare. Xllnc har förenklat vardagen för fler än 250 000 personer på stora bolag och myndigheter inom olika branscher.

Xllnc har vuxit från hundra till tre hundra internt anställda inom bara ett år, via uppköp av företag som Lin Education och Supplies Team, och har mål att fortsätta tillväxten även framöver. Tillväxten innebär en bredare produktportfölj och fler delar som Xllnc kan erbjuda sina kunder och kan på så rätt även erbjuda dig som anställd en spännande utveckling framåt.

Villkor

Omfattning: Heltid (dagtid)
Ort: Malmö
Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har löpt ut, skicka in din ansökan redan idag!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Mero fokuserar på hållbara relationer byggda på personligt engagemang. Det gör det enklare för oss att hitta rätt lösningar. Framför allt gör det oss till en bättre leverantör av lyckosamma rekryteringar. Med fokus på affärsområdena IT, Teknik och Administration förmedlar vi jobb både till dig med tidigare arbetslivserfarenhet och till dig som är i början av din yrkeskarriär.

För den här tjänsten håller Mero i rekryteringsprocessen men du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
30 okt 2019
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Underkategori
Kundtjänst , Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga