If Skadecenter · Publicerad 22 mars

Är du en strategisk och analytisk person som är van att driva och delta i utvecklingsprocesser? Trivs du med att vara i en projekterande roll och ha flera kontaktytor? Vi söker nu affärsutvecklare till vårt skadecenter i Mölndal.

Vårt svenska skadecenter ansvarar för samtliga skador inom privat, motor, hem och bygg samt personskador. Med 25 team och 400 personer är vi fördelade i Mölndal, Sundsvall, Stockholm och Nyköping och tillsammans tar vi årligen hand om cirka 500 000 skador.

Med ett starkt fokus på att ta fram och analysera fakta kring kundresan, tar vi ansvar för utvecklingen av kundresan. Vi gör den så smidig som möjligt genom att förbättra, undersöka och genomföra små och stora förändringar. Viktig del för att lyckas i vår utveckling är att identifiera kärnan av problem och hitta ett effektivt lösningsförslag, och det är här du som affärsutvecklare kommer in!

Din roll
Som affärsutvecklare driver du projekt och uppdrag framåt, och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har ett nära samarbete med kollegor inom skadecenter och andra enheter som till exempel Produkt & Pris, IT och Customer Center. Du tar tillvara på idéer, analyserar potentialen och prioriterar de aktiviteter som ger bäst effekt. Vidare tar du ansvar för att utveckla, eller skapa förutsättningar, för våra olika enheter att lyckas i sitt arbete. I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. följande:
  • Identifiera och initiera utveckling som förenklar kundresan
  • Sammanställa olika typer av analyser
  • Driva alternativt bidra i olika typer av projekt
  • Jobba nära organisationen, analysera potentialen i förslag och idéer och utveckla där vi får bäst effekt
  • Samarbeta nära andra enheter i syfte att påverka kundresan
Du kommer att ingå i vår affärsutvecklingsenhet inom skadecenter som idag består av 8 personer där vi ansvarar för affärsutveckling och telefonilösningar. Du rapporterar till Ledare för affärsutveckling Skadecenter Sverige och du arbetar på vårt kontor i Mölndal.

Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har avslutad utbildning på gymnasienivå och har du eftergymnasial utbildning inom ekonomi, IT eller annat relevant område är det meriterande. Vidare ser vi att du har minst tre års erfarenhet av affärsutveckling, projektarbete eller själv har ansvarat för någon typ av processarbete. Obehindrad kommunikation på svenska och engelska är krav, vilket även mycket goda kunskaper i MS Office-paketet.

Vi söker dig som är en strategisk visionär och har förmågan att förstå och identifiera både nuvarande och framtida kundkrav. För att trivas i din roll ser vi att du är en problemlösare med ett stort driv och självmant driver processer framåt. Genom att vara en initiativtagande och analytisk person har du erfarenhet från att uppmärksamma förbättringsområden samt ta tag i att hitta och undersöka potentiella lösningar.

Om If
Vårt svenska skadecenter ansvarar för samtliga skador inom privat, motor, hem och bygg samt personskador. Med 25 team och 400 personer är vi fördelade i Mölndal, Sundsvall, Stockholm och Nyköping och tillsammans tar vi årligen hand om cirka 500 000 skador. Vi erbjuder dig en kreativ arbetsmiljö i ett spännande team under ständig utveckling där du får möjlighet att blanda självständigt arbete med teamarbete, ta ett stort eget ansvar och stora möjligheter att påverka Ifs framtida kundresor. Vi jobbar i en enhet där kundfokus och digitalisering står högt på vår agenda vilket också sätter spännande förväntningar på framtiden.

Din ansökan
Vill du vara med och utveckla kundresan? Ansök senast den 9 april 2019. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Om du inte har ditt CV och personliga brev tillgängligt just nu kan du registrera en ansökan via mobilen och din LinkedIn-profil. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Maria Sjöman, 072 – 747 42 42.

Varmt välkommen med din ansökan!
+ Läs mer om jobbet

Inga fler liknande jobb tillgängliga