Nilfisk AB · Publicerad 16 dec 2020


Rollen

Som Customer Care Representative hos oss på Nilfisk så kommer dit huvudsakliga fokus vara att dagligen supportera Nilfisks befintliga, och blivande kunder vilket du gör via telefon och e-post. Du arbetar tätt med dina kollegor inom försäljnings- och serviceteamet, det innebär att rollen även kräver intresse för försäljning och de tekniska lösningar vi erbjuder.

Nordic Customer Care utgörs av ca 20 personer, varav ungefär 12 medarbetare i Sverige (Mölndal) och 6 medarbetare på det danska kontoret i Hadsund.

En arbetsdag kan innehålla:
  • Telefon- och mailkontakt med kunder och återförsäljare, såsom som order, leveransbevakning, fakturering, returer, produktförfrågningar etc.
  • Proaktivt försäljningsarbete genom att fånga upp leads från inkommande ärenden samt merförsäljning
  • Stötta Nilfisks försäljnings- och serviceorganisation
Din profil och erfarenhet
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av de arbetsuppgifter vi beskriver för rollen. Du motiverar det här i ditt personliga brev där du knyter dina tidigare erfarenheter till rollen vi erbjuder hos oss. Vi kommer inte att behandla ansökningar utan personligt brev.

Du har god datorvana, och kan därför arbeta i ett högt tempo. Du drivs av att utvecklas kunskapsmässigt varje dag, och har ett sinne för ordning och struktur.

Som kollega räds du inte för att komma med nya metoder, idéer och förslag på affärsmöjligheter i organisationen. Du sätter gärna mål för dig själv att uppnå, men ser också glädjen i att arbeta med kollegorna mot gemensamma mål.

På Nilfisk värderas trivsel högt - för att passa in hos oss är det viktigt att du är en lagspelare som inte är rädd för att "hugga i" och stötta en kollega om så behövs, och att du bidrar till kontorets goda stämning.

Vi vill att du:
  • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift, och gärna något ytterligare nordiskt språk
  • Har erfarenhet av SAP eller annat affärssystem, exempelvis Sales Force
  • Har tidigare erfarenhet från roller som innehållit moment av försäljning-, logistik-, samordning- och/ eller administration, gärna inom verksamhet som arbetar med tekniska lösningar.
Vi erbjuder
Som anställd hos oss på Nilfisk du ges du möjlighet att påverka det sätt du arbetar på. Dina idéer och egna initiativ är inte bara välkomna, utan en förutsättning för att vi som företag i stort ska fortsätta utvecklas.

Vi är måna om att du ska lyckas och trivas hos oss. Din anställning inleds med ett genomtänkt och anpassat introduktionsprogram kopplat till företaget och våra produkter, tjänster och värderingar.

Vi erbjuder dig:
  • En tillsvidareanställning som föregås av sex månaders provanställning
  • En god arbetsplats med kollektivavtal
  • Fast lön
  • Tillgång till vår förmånsportal via Benify
  • Tjänstepension
  • Privat sjukvårdsförsäkring (valbar)
Du rapporterar till svensk/finsk team lead.

Ansökan
Välkommen med din ansökan snarast, urval sker löpande. Du ansöker genom att klicka på "Sök tjänst". Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post på grund av GDPR.

Rekryteringen kommer att drivas av svensk och norsk team lead, HR-ansvarig samt nordisk kundservicechef.

För frågor kring rollen, vänligen kontakta Anette Holmqvistaholmqvist@nilfisk.com eller Eidi Bjoernes ebjoernes@nilfisk.com

Om Nilfisk och CSR
Nilfisk grundades år 1906 med en vision om att tillverka och sälja produkter av högsta kvalitet över hela världen. I över 100 år har företaget framgångsrikt anpassat sig efter marknaders och kunders växlande behov av innovativa produkter och lösningar. Med en global säljstyrka och beprövade försäljningskanaler har vi etablerat starka och värdefulla kundrelationer och partnerskap världen över.

I dag erbjuder Nilfisk ett omfattande utbud av förstklassiga rengöringsprodukter och ett tryggt eftermarknadsutbud till den professionella marknaden.

Våra främsta produktlinjer är golvvårdsutrustning, dammsugare och högtryckstvättar, samt ett brett utbud av dammsugare och högtryckstvättar för hemmabruk till kunder över hela världen.

Nilfisk Group har sitt huvudkontor i Danmark och försäljningsföretag i över 40 länder, bland annat i Sverige. Kombinerat med ett starkt nätverk av distributörer marknadsför och säljer Nilfisk sina produkter i mer än 100 länder totalt. Våra produktionsanläggningar ligger i Asien, Europa och Amerika. Vårt globala arbete med corporate social responsability (CSR) finns att läsa på nedan länk:

https://www.nilfisk.com/en/nilfisk-group/csr/Pages/Corporate-Social-Responsibility.aspx

För Nilfisk AB är en säker fysisk- och psykosocial arbetsmiljö är av högsta prioritet. Vi följer svensk lagstiftning, och har en egen HR-funktion som komplement till den HR-funktion som finns i Nilfisk Group. I företaget har vi även en kultur- och medarbetarförening för att ytterligare förstärka medarbetares trivsel.

Besök gärna vår hemsida för mer information: https://www.nilfisk.com/sv-se/
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
Löpande
Ort
Mölndal
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning

Inga fler liknande jobb tillgängliga