Academic Work · Publicerad 1 apr 2021

Trivs du i en roll med många kontaktytor där du får agera problemlösande? Då ska du titta hit! Som Incident Manager på AXS erbjuds du en varierande roll i internationell miljö där ingen dag är sig lik. Du välkomnas till ett härligt team där goda samarbeten är en självklarhet och där du uppmuntras att bidra med nya idéer och utveckla den globala supportfunktionen tillsammans med dina kollegor. Vad väntar du på? Sök redan idag!

Information om uppdraget

AXS är ett internationellt biljettbolag med kunder över hela världen. De förser sportklubbar, arenor och musikindustrin med marknadens mest innovativa biljetthanteringssystem. AXS har sitt huvudkontor i Los Angeles, samt kontor i bland annat Kanada, England och Japan. Företaget har även två kontor i Sverige, i Nyköping och Stockholm. Den tekniska utvecklingen sker från USA och i London sitter företagets SysOps-team som sköter driften av plattformen.

Nu söker vi en Incident Manager som ska ingå i ett globalt support-team om tre personer vara de andra i teamet är placerade i Los Angeles. Här välkomnas du till ett seniort team som har ett nära samarbete i det dagliga arbetet och som samtidigt har roligt tillsammans. Tjänsten är placerad på AXS kontor i Nyköping eller Stockholm, men du ingår i och rapporterar till teamet i Los Angeles. Du kommer ansvara för incidenthanteringen mot den Europeiska marknaden och tanken är att teamet ska växa med flera Incident Managers på sikt. I rollen som Incident Manager arbetar du för att identifiera, analysera och registrera incidenter samt koordinera resurser för att åtgärda problem. Du strävar efter att förhindra och reducera tekniska problem för både kunder och biljettköpare som använder AXS system. Tillsammans med dina kollegor säkerställer du att verksamheten löper på dygnet runt där du även kommer att ha beredskap på rullande ett schema. Tjänsten passar dig som trivs i en roll med många kontaktytor där du snabbt kan hitta en väg framåt i ditt arbete. Du har en förmåga att snabbt ställa om och agera på incidenter och på så sätt skapa en ökad kundnytta.

Du erbjuds
  • En spännande roll i ett internationellt bolag i tillväxt
  • En tydlig introduktionsplan där du får god förståelse för verksamhetens alla delar samt bra stöttning från dina kollegor
  • En tjänst på ett stabilt företag med platt organisationskultur som värdesätter en god gemenskap och bra samarbeten
  • Stora möjligheter att påverka och ha inflytande inom organisationen
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos AXS.

Arbetsuppgifter
  • Hantering av incidenter där du identifierar, replikerar och analyserar tekniska problem och hittar lämpliga lösningsalternativ
  • Koordinera leverans och resurser för att åtgärda tekniska problem
  • Säkerställa att arbetet sker enligt överenskommet Service Level Agreement (SLA)
  • Leda och genomföra Root Cause Analysis Meetings (RCA) där du och ditt team strävar efter utveckla processer och rutiner samt förbättra arbetet inom incidenthantering
  • Skapa kontakt med berörda parter, exempelvis intern personal eller systemleverantörer
  • Administration i olika ärendehanteringsverktyg
Vi söker dig som
  • Har minst två års erfarenhet av att arbeta nära Servicedesk alternativt IT Operations
  • Har minst två års erfarenhet inom incident management
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet inom följande:
  • Amazone Web Services
  • Jira/Confluence
  • OpsGenie
  • Sumo Logic
Som person är du:
  • Problemlösande
  • Samarbetsförmåga
  • Självgående
  • Flexibel
Övrig information
  • Vi ser gärna att du skickar in din ansökan på engelska
  • Start: Omgående eller enligt överenskommelse
  • Arbetstider: Dagtid. Beredskap kommer bli aktuellt i tjänsten då verksamheten måste rulla dygnet runt och du kommer då dela denna tillsammans med övriga kollegor
  • Placering: Nyköping eller Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och AXS önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
AXS connects fans with the artists and teams they love. Each year we sell millions of tickets to thousands of incredible events - from concerts and festivals to sports and theater - at some of the most iconic venues in the world. Since our founding in 2011, weve consistently pushed the industry forward and improved experiences for fans, making it easier than ever to discover events, find the perfect seats, and enjoy unforgettable live entertainment, and we continue to lead the evolution of our industry today.

AXS sells millions of tickets every year for 300+ clients in the US and Europe, from venues like the O2 in
London and the Red Rocks Amphitheatre in Denver to teams like the Los Angeles Kings and the
Cleveland Cavaliers. Headquartered in Downtown Los Angeles, California, we also work in wonderful offices throughout the US, the UK, and Europe. At each location youll find a team of dedicated, diverse employees (weve dubbed ourselves Fanatix) who create groundbreaking products and services in a fun, fast-paced environment. We love what we do along with our fantastic culture, enviable perks, and comprehensive benefits. To learn more about working at AXS, visit: https://solutions.axs.com/careers/
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Ort
Nyköping
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT

Inga fler liknande jobb tillgängliga