Academic Work · Publicerad 7 sept 2021

Drömmer du om ett ansvarsfullt och flexibelt arbete som säljare, här har du din chans! Produktma söker en ny talang som kan sköta deras avdelning för bl.a. skåp och skärmväggar. Välkommen till ett sammansvetsat gäng på en arbetsplats där många väljer att stanna länge!

Information om uppdraget

Produktma arbetar sedan 1977 med byggmaterial och bland annat inredning till gym, omklädningsrum m.m. De är i dagsläget fem personer där många trivs bra och har arbetat länge. Det är två personer som arbetar som säljare, på grund av en föräldraledighet söker de nu en person som vill ansvara för deras avdelning för skåp, skärmväggar och larmfack. Samtidigt expanderar företaget varpå anställningen har goda chanser till att bli permanent.
Tjänsten som säljare innebär att du får sköta en hel avdelning och har i den uppgiften ganska fria händer. Du får hålla i kundkontakten från a till ö. Din närmsta chef blir Jonas som också är vice VD och administrationsansvarig. Det är även han som kommer att introducera dig till rollen.

Dina arbetsuppgifter som säljare på Produktma består av att bistå kunder med råd och stöd under hela köpprocessen. Förfrågningar kommer in via mail där du, med stöd i underlaget, gör offerter och kalkyler till kund. Under installationsprocessen ansvara du också för att besvara frågor från kund om t.ex. transportskador, felleveranser etc. samt givetvis justera problemet för kund. De flesta kunderna är återkommande, det är mycket byggentreprenörer, stora som små; t.ex. Skanska, Peab, NCC m.fl.

Du erbjuds
  • Givetvis kollektivavtal, Unionen Handel
  • Fri sjukvård
  • Fem veckor betald semester
Arbetsuppgifter
  • Kalkylering
  • Offertberedning utifrån underlag
  • Uppföljning av offerter och leveransprocess
  • Mycket goda kunkskaper i svenska
  • Goda kunskaper i enegelska
Vi söker dig som
  • Tidigare arbetslivserfarenhet av service
  • Goda kunskaper i Officepaketet
  • B-körkort
Det är meriterande om du:
  • Har tidigare säljerfarenhet
  • Har en bakgrund inom byggbranschen
Som person är du:
  • Serviceinriktad
  • Noggrann
  • Problemlösande med en förmåga att leda kunderna rätt i deras önskemål
  • Ansvarstagande
Övrig information
  • Start: Enligt ö.k. under hösten
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Vallgatan 43 i Fjugesta. Möjlighet att arbeta majoriteten av tiden hemifrån.
  • Arbetstider: 08:00-17:00
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Produktmas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av rekryteringsansvarig Sara Belicke; sara.belicke@academicwork.se.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning

Inga fler liknande jobb tillgängliga