Centric Professionals AB · Publicerad 9 nov

Flera av Centrics kunder i Örebro har brist på IT-kompetens så trycket är högt på supporttekniker inom first line och vi söker nu flera duktiga medarbetare som vill fortsätta utvecklas tillsammans med oss. Motiveras du av att hjälpa användare med deras IT-problem, läs då gärna vidare.

Arbetsuppgifter
Du kommer att ta emot ärenden via telefon och e-mail och hantera samtalen via ett ärendesystem. I rollen som helpdeskmedarbetare får du ta ett stort ansvar och det är viktigt att du trivs med att arbeta kundorienterat. Du kommer primärt att sitta i första ledet via telefon och mejl. Frågorna kan exempelvis innefatta allt från enklare kontohantering till serverrelaterade ärenden.

Sammanfattningsvis skulle man kunna säga att när kunden har kört fast så kommer du med en lösning! Detta ger dig möjlighet att vara kreativ och urskilja den bästa lösningen för varje specifikt ärende.

Din profil
  • 6-12 månaders erfarenhet av arbete i en helpdesk
  • Slutförd gymnasial- eller efter gymnasial utbildning inom IT/teknik
  • Grundläggande kompetens inom Windows Server, nätverk, Linux och ITIL
  • Erfarenhet av Active Directory, MS office Suit, Citrix, MS Exchange och Office 365, Windows 7/8/10
  • Talar och skriver obehindrad svenska och har goda kunskaper i engelska
Supportärendena är av väldigt olika karaktär och vi ser därför att du har ett genuint intresse för problemlösning och teknik.

Som person är du serviceminded, självgående och besitter en god teknisk kompetens. Vidare är du självgående vilket innebär att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och samtidigt driver dessa framåt.

Känns detta som dig? Kul! Läs gärna mer om Centric nedan.

Vi kan erbjuda dig
Att jobba på Centric är roligt. Inte bara för att vi är ett glatt och inspirerande företag, utan även för att vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det - du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.

Meer informatie

Har du några frågor kring tjänsten?
Kontakta Karin Hallén på tfn: 0734-159 360 eller karin.hallen@centric.eu.

Centric är ett IT-företag med över 350 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega kompetensföretagen och Unionen.

Centric är certifierat av "Great Place To Work" som utför världens största arbetsplatsstudie.

OBS!
Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, support-tekniker, 2nd line, second line, helpdesk, service desk, citrix, konsult, Consultant, data, IT technician, Örebro.

Har du några frågor kring tjänsten?
Kontakta Karin Hallén på tfn: 0734-159 360 eller karin.hallen@centric.eu.

Centric är ett IT-företag med över 350 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega kompetensföretagen och Unionen.

Centric är certifierat av "Great Place To Work" som utför världens största arbetsplatsstudie.

OBS!
Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, support-tekniker, 2nd line, second line, helpdesk, service desk, citrix, konsult, Consultant, data, IT technician, Örebro.
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
8 jan
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support