Evry · Publicerad Igår 10:07

Har du ett stort intresse för service, It och teknik? Vi söker nu helpdeskmedarbetare för konsultuppdrag hos Evry i Örebro. Uppdraget förväntas starta omgående för att pågå under 6 månader- med god chans till förlängning och/eller övertag!
Som helpdeskmedarbetare på Evry kommer du tillhöra ett sammansvetsat team med högt i tak och förutom härliga kollegor erbjuds även frukost för alla varje morgon. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter

Som helpdeskmedarbetare på Evry arbetar du och dina kollegor tillsammans och enskilt för att säkerställa den dagliga driften och ge kunderna den bästa supporten av IT-relaterade frågor. Det är din uppgift att med en hög servicegrad hjälpa kunden på ett professionellt sätt utan att tappa det höga tempo som är i en 1st support. Ingen dag är den andra lik och du kommer stöta på utmaningar varje dag! Det viktigaste är att du alltid ger kunderna högklassig service.
Det kan bland annat innebära:
  • mottagning och registrering av ärenden
  • felavhjälpning via telefon och remote
  • uppföljning av eskalerade ärenden
  • administration i ärendehanteringssystemet
Användarnas plattform är baserad på Windows 7-10, MS Office 365 samt mailsystemen Exchange och MS Outlook.

Vem är du?

Vi söker dig som har en IT-utbildning eller skaffat dig kunskaper inom exempelvis nätverk och server på annat sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete från service desk eller annat arbete med telefonen som främsta arbetsverktyg.
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav samt att du har ett IT-intresse och trivs med att ge god service.

För att vara framgångsrik på det här uppdraget tror vi att du bör ha erfarenhet av:
  • Active directory
  • MS Office Suite
  • Citrix
  • MS Exchange och Office 365
  • Windows 7/8/10
Som person bör du vara stresstålig och besitta en god kommunikativ förmåga, såväl i tal som skrift. Arbetet som supporttekniker sker i nära kontakt och samarbete med olika kunder och därför värdesätts egenskaper som servicekänsla och engagemang.
Vi tror också att du tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter men stöttar självklart dina kollegor

Poolias målsättning

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
18 dec
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support