SCANIA CV AB · Publicerad 13 okt 2021

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Vill du glänsa med din drivkraft, servicekänsla och förmåga att strukturera? Då kanske rollen som sekreterare på Chassiverkstaden är ditt nästa steg. Vår nuvarande sekreterare slutar hos oss för ett annat spännande uppdrag och det är där Du kommer in i bilden som hennes ersättare!

Dina arbetsuppgifter
Du kommer bli en del av MS ledningsgrupp där du agerar som koordinerande och administrativt stöd till platschef Mathias Wijkström. Inom rollen kommer Du att ha varierande arbetsuppgifter där den största delen utgår ifrån den agenda som du och platschefen planerar och lägger upp för veckan/månaden/året. Vid sidan av detta kommer Du vara del av och vid specifika tillfällen även driva och ansvara för olika projekt på MS t ex event för medarbetarna.

Specifika arbetsuppgifter
  • Kalenderhantering för platschef, ansvara och koordinera för årliga möten med kallelser, dagordning och protokoll, lokalbokning av ledningsgruppens gemensamma möten (som t ex planera och förbereda olika möten, aktiviteter och presentationer)
  • Anordna och stödja intern och extern kommunikation och information (uppdatering av ledningssystem och den interna hemsidan)
  • Attesthantering och upplägg i SCAR, P2P och E2B, mobilbeställningar samt en del IT beställningar
  • Fakturahantering
  • Ansvarar för att ha dialog med besöksverksamheten och även ta emot besök
  • I rollen kommer det finna utrymme och även en möjlighet att utveckla nya ansvarsområden baserat på din tidigare kunskap och erfarenheter
Din profil
Den här befattningen ställer höga krav på administrativ kompetens och kräver en genuin känsla för service och support. Vi tror därför att vår nästa Assistent på MS besitter en utpräglad förmåga att hantera många frågeställningar parallellt, är flexibel och prestigelös och har en hög integritet. Du har lätt för att kommunicera och trivs med att verka inom ett stort kontaktnätverk. För att trivas i rollen behöver Du kunna arbeta självständigt, vara driven, strukturerad, arbeta proaktivt och kunnna prioritera. Som person behöver Du ha ett gott ordningssinne, god samarbets- och initiativförmåga. Då vi har många olika IT plattformar behöver Du ha en god datorvana och förmåga att arbeta obehindrat i MS Office. Du skriver och talar svenska och engelska obehindrat.

En bakgrundskontroll kommer ske på slutkandidat.

För mer information
Kontakta:
Platschef Mathias Wijkström, telefon 070-081 19 72 eller
HR chef Efraim Lundh, telefon 070-087 84 64

Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och relevanta betygskopior. Ansök via hemsidan Reflex/Jobbsök eller via Scania.com Karriärsida snarast möjligt dock senast 2021-11-05. JobId 20215394.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2020 levererade vi 66 900 lastbilar, 5 200 bussar samt 11 000 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 125 miljarder kronor, varav över 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 50 000 medarbetare. Forskning och utveckling är huvudsakligen koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Latinamerika, med regionala produktcenter i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON GROUP.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
5 nov 2021
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Administration

Inga fler liknande jobb tillgängliga