SCANIA CV AB · Publicerad 22 feb 2021

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Vi söker en ansvarfull och strukturerad kollega som vill arbeta i en omväxlande miljö med en industriell touch. På Motormonteringen fokuserar vi på att skapa en kultur och struktur som många vill arbeta och växa i.

Vår kollega/assistent Anne slutar hos oss för ett annat spännande uppdrag, därför söker vi nu hennes ersättare.

Dina arbetsuppgifter

Du blir en nyckelperson i ledningsgruppen där du kommer att agera som ett koordinerande och administrativt stöd till Robert Höglund, Plant Manager, Engine Assembly. Du kommer att ha varierande arbetsuppgifter samtidigt som du driver och ansvarar för flertalet parallella projekt. Du kommer att vara en del av P&L assistentnätverk där du tillsammans med dina närmaste kollegor samordnar möten kring gemensamma frågor och sprider information.

Dina huvuduppgifter kommer att vara:
  • Kalenderhantering för Platschef
  • Attesthantering för påskrift och upplägg i SCAR, P2P och E2B för DE chefer
  • Fakturahantering
  • Alla mobilbeställningar samt en del andra IT beställningar för DE
  • Kalender/lokal bokning av alla ledningsgruppens gemensamma möten
  • Samordna och stödja intern och extern kommunikation och information
  • Administrera projekt och förbättringsaktiviteter t.ex. strategisk plan och chefsseminarier
  • Planera och förbereda olika möten, aktiviteter och presentationer
  • Ansvara och koordinera för årliga möten inklusive kallelser, dagordningar, protokoll samt uppföljning av åtgärder
  • Uppdateringar av ledningssystem samt den interna hemsidan
  • Skapa och organisera rutiner för att underlätta för organisationen
  • Diverse beställningar för ledningsgruppen och i den mån det finns tid även för chefsgruppen
Du har också möjlighet att utveckla nya ansvarsområden baserat på dina tidigare kunskaper och erfarenheter.

Din bakgrund

För att lyckas i rollen behöver du vara lyhörd, flexibel, strukturerad och kunna ta egna initiativ och beslut. Du har en god förmåga att arbeta proaktivt, självständigt och på ett organiserat sätt. Rollen ställer höga krav på administrativ kompetens, service och integritet där du behöver ha en god förmåga att prioritera bland dina uppgifter. Du har goda språkkunskaper i både svenska och engelska och god kunskap i Office-paketet. Har du en eftergymnasial utbildning är det meriterande.

För ytterligare information

Kontakta Robert Höglund, Plant Manager, 08- 553 71025 , Christer Jansson, HR-chef, 08-553 50008

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 7 mars.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar, inklusive lastbilar och bussar för tunga transportapplikationer i kombination med ett omfattande produktrelaterat tjänsteerbjudande. Scania erbjuder fordonsfinansierings-, försäkrings- och uthyrningstjänster för att göra det möjligt för våra kunder att fokusera på sin kärnverksamhet. Scania är också en ledande leverantör av industri- och marinmotorer. Under 2019 levererade vi 91.700 lastbilar, 7.800 bussar samt 10.200 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till över 152 miljarder kronor, varav cirka 20 procent tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är nu verksamt i mer än 100 länder och sysselsätter cirka 51.000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige med filialer i Brasilien och Indien. Produktionen sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktionscentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON SE.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
7 mars 2021
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Administration

Inga fler liknande jobb tillgängliga