Academic Work · Publicerad 26 aug 2021

Har du det brinnande tekniska intresset men nödvändigtvis inte tagit steget att vidareutbilda dig - här är din möjlighet till att arbeta som Customer Service Engineer på ett ledande företag inom elmotorbaserade drivsystem och automationslösningar. Rollen är för dig som vill utvecklas i en teknisk roll där du tidigt kommer ta ett stort eget ansvar och driva dina processer självständigt framåt. Skicka in din ansökan redan idag - då vi arbetar med löpande urval i denna rekryteringsprocess.

Information om uppdraget

Vi söker nu en Customer Service Engineer till vår kund Stork Drives som är den ledande premiumleverantören inom branschen för elmotorbaserade drivsystem och automationslösningar i Norden. Du kommer ingå i ett team med tre kollegor inom montering samt kvalitetschefen och fyra säljadministratörer.

Du erbjuds
  • En gedigen introduktion och stöd från kollegor med senior kompetens.
  • Möjlighet att utvecklas i en teknisk roll om du är nyfiken och kunskapstörstig.
  • Att stolt arbeta med att förstärka företagets redan starka kvalitetsimage av våra premiumprodukter inom branschen.
Arbetsuppgifter

Din huvudsakliga uppgift är att felsöka, diagnostisera, dokumentera och kommunicera av kunder till oss returnerade drivsystem och komponenter. I tjänsten ansvarar du för att i samarbete med kollegor, leverantörer och kunden verifiera om den returnerade produkten är bristfällig eller inte. Du kommer fastslå rotorsak och genomföra och följa upp de åtgärder som ni gemensamt kommit fram till.
  • Utöver arbetet med hårdvaran kommer du arbeta med testutrustning, läsa ritningar och föra dokumentation i affärssystem.
  • Du kommer ha stora kontaktytor och kommunicera muntligt och skriftligt med kollegor, kunder och leverantörer på svenska och engelska.
  • Tjänsten innebär även en backup funktion där du kommer arbeta med montering av drivsystemen.
Vi söker dig som
  • Har generell kunskap inom och intresse för teknik.
  • Har god analytisk förmåga.
  • Har mycket goda svensk- och engelskkunskaper i tal och skrift, då arbetet innefattar kommunikation med internationella kunder och leverantörer.
Det är meriterande om du har kunskaper inom ritningsläsning sedan innan samt om du arbetat i affärssystem och med liknande arbetsuppgifter.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas och trivas i rollen är du en person som gillar att samarbeta med människor och är engagerad i ditt arbete och drivs av att utvecklas. Under rekryteringsprocessen kommer du utvärderas på följande personliga egenskaper:
  • Noggrann
  • Självgående
  • Kommunikativ
  • Relationsskapande
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: 100 %
  • Placering: Stockholm, Solna
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Stork Drives önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Stork Drives AB grundades i Sverige 1936 och är sedan länge en ledande leverantör av elektriska drivsystem och kringutrustning för roterande och linjära rörelser till den nordiska industrin. Sedan 2004 ingår bolaget i den schweiziska maxon-gruppen och med en synnerligen effektiv organisation där varje medarbetare ges ett stort eget ansvar, tillsammans med ledande varumärken och ett starkt produktutbud, säkerställer detta både en hög omsättning per anställd samt en stabil ekonomi för bolaget.

I Storks Drives produktportfölj ingår ett antal världsledande leverantörer som tyska Dunkermotoren, amerikanska HaydonKerk och naturligtvis företagets moderbolag - maxon med säte i Schweiz. Den gemensamma nämnaren bland bolagets leverantörer är de högkvalitativa elmotorbaserade drivtekniska lösningarna för olika högteknologiska applikationer som man arbetar med.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Ort
Solna
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Teknik & Ingenjör

Inga fler liknande jobb tillgängliga