Azets Insight AB · Publicerad 2 nov 2021

Lämnar du jobbet och vet att du gjorde det viktigaste först idag? Har du kommit till insikt att god kundrelation uppnås när man faktiskt förstår kundens behov? Vill du nu dela med dig av dina kunskaper och insikter? Vårt team är toppen men vi vill ha med dig för att det ska bli fulländat!

Tillsammans med det närmsta teamet på 9 stycken redovisningskonsulter tillhör du vår Internationella avdelning med cirka 20 anställda, så hos oss är kunskapsutbytet stort! Alla i ditt team har arbetat minst 5 år med redovisning och arbetet utförs i nära samarbete med kund. Vi arbetar med olika kunder i varierande storlek och många delmoment.

Hos oss kommer du få ett kundansvar vilket även inkluderar ansvar för kontinuerliga effektiviseringar i processerna. Vi har en nära relation till våra kunder där de har en stor tilltro till oss och sätter ett högt värde på vår kunskap.

Hos oss är du en självständig och proaktiv rådgivare för kunderna och tillsammans med dem utvecklar du deras affär. Du utför bland annat bokslutsarbete, årsredovisning och inkomstdeklaration. Mycket av det löpande arbetet utförs av våra kollegor i Rumänien och du säkerställer kvalitet och leverans. Då du kommer vara ett stort stöd för konsultchefen i denna grupp kommer du även bidra genom att stötta andra kollegor inom olika områden, samt fånga upp eventuella behov av nya tjänster hos kunderna.

För att lyckas i rollen ser vi att du:
  • Har förmågan att fokusera på det långsiktiga målet
  • Att planera och organisera din dag är en självklarhet för dig
  • Vill dela med dig av din input och har förmåga att ta ägandeskap
  • Du har en bakgrund inom redovisning och är självgående gällande avstämningar, rapportering, årsbokslut, årsredovisning och inkomstdeklaration
  • Du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på engelska och svenska
  • Du har en god förmåga att konsultera och kommunicera med kunder
  • Då vi arbetar i en föränderlig miljö vill vi att du ska vara ivrig på att få lära dig nytt samtidigt som du vågar utmana det befintliga.
Det är viktigt att du brinner för den rådgivande rollen inom redovisning och har lätt för att lära dig ny teknik. Som person är du trygg i att utveckla arbetssätt eller processer där du även har den analytiska förmågan för att proaktivt kunna hitta förbättringsområde för att förstärka och utveckla kundrelationer.

Låter det intressant?

Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Vertikalchef Mika Grujcic på Email mika.grujcic@azets.com alternativt Jamila Khan på HR jamila.khan@azets.com. Vid frågor till vår fackklubb är du välkommen att kontakta de via följande mejladress unionenklubben.azets@gmail.com

Vi går igenom urvalet och intervjuar löpande till denna tjänst. Tillträde är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan redan idag!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR.
Våra 6.500 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 120.000 kunder i Norden och Storbritannien. Vi hjälper våra kunder att få tid att fokusera på det de gör bäst. Läs mer på www.azets.se
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
30 nov 2021
Ort
Solna
Anställning
Tillsvidareanställd
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Redovisningsekonom

Inga fler liknande jobb tillgängliga