Clevry · Publicerad 10 nov 2021

Om tjänsten:

Som medarbetare på avdelningen Verksamhetsstöd & Digitalisering ingår du i ett kunnigt team bestående av sex kollegor som är en del av PMO och Digitalisering. Teamet arbetar bland annat med systemförvaltning med fokus på processer och projekt samt ger stöd till olika funktioner inom koncernens affärsområden. Teamet, tillsammans med PMO, ansvarar för Ambeas digitaliseringsprogram. Vi agerar IT-resurspool samt ansvarar för koncernens informationssäkerhet och IT-utveckling.

I rollen som BI-utvecklare ansvarar du för utveckling och förvaltning av Ambeas BI-plattform. I det dagliga arbetet skapar du lösningar, design av gränssnitt för slutanvändare främst i verktyget Power BI och design/utveckling av datamodeller i Ambeas datalager.

Ditt arbete sker nära BI-ansvarig, IT-arkitekt, systemägare och projektledare/förvaltningsledare. I din roll kommer du vara ansvarig för våra produktionssatta lösningar och koordinera leverantörer som tillhandahåller support. Du är bryggan mellan interna avdelningar och leverantörer och ansvarar för att skriva specifikationer, kravställa och projektleda. Du har breda kontaktytor, deltar i workshops och ansvarar för samordning och koordinering. Du utlovas stimulerande arbetsuppgifter med stor påverkan på uppdragsinnehåll samt ett självständigt och flexibelt arbetssätt på ett bolag som främjar balans mellan privat- och arbetsliv. Du rapporterar till Chef Verksamhetsstöd & Digitalisering och din arbetsplats är på Ambeas huvudkontor i Arenastaden i Solna och ingår i BI-teamet om två personer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Omvandla behov till specifikationer
  • Kravställning och projektledning
  • Förvalta och utveckla Power BI plattformen, inkl Azure data plattform
  • Ansvara för samordning och kontakt internt och externt
Din profil:

Vi söker dig med relevant eftergymnasial examen inom IT, ekonomi eller motsvarande. Du har minst två års arbetslivserfarenhet inom Business Intelligens och mycket goda kunskaper i Microsoft BI-verktyg. Du är van att behandla och strukturera upp stora datamängder och har grundläggande kunskaper i SQL. Ytterligare krav är erfarenhet av BI-projektledning och/eller erfarenhet av integration. Du talar och skriver flytande svenska och engelska.

Arbete i koncern och/eller grundläggande kunskaper inom ekonomiområdet ses som meriterande. Erfarenhet av flera av komponenterna inom Microsoft BI-stack (SSIS, SSAS, MDS, DQS, Azure, PowerBI), Microsoft integrationsplattform (Azure) eller Snowflake som datalagerlösning är även det meriterande.

Som person är du en social och prestigelös problemlösare med starkt intresse för IT- utveckling. Du har lätt för att samarbeta och beskriver dig själv som en drivande och strukturerad utvecklare som gärna kavlar upp ärmarna. Att vara proaktiv och utveckla tekniska lösningar är något du brinner för och du drivs av att skapa värde för verksamheten. Du trivs med att leda och arbeta med externa leverantörer, är lyhörd och har lätt för att förstå och hjälpa verksamheten utifrån deras behov.

Om företaget:

Ambea är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med cirka 26 000 medarbetare. Inom vår företagsgrupp erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och omsorg. Ambea har drygt 900 enheter i Sverige, Norge och Danmark. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Läs mer på www.ambea.se

Det här får du hos oss:
  • Förmånsportal med rabatter och förmåner
  • Ledarskapsutbildade chefer
  • Karriär- och utvecklingsmöjligheter
  • Utbildning via vår egen utbildningsorganisation Lära
Vi har självklart även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.

Inom Ambea är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du utvecklas samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Klicka här för att läsa mer om hur det är att arbeta på Ambea.

Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, vision@ambea.se

I denna rekryteringsprocess samarbetar Ambea med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta Matilda Höglind på telefonnummer +4672 253 92 53. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
CLEVRY

Lindhagensgatan 74
112 18 Stockholm
08-612 04 90
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
10 dec 2021
Ort
Solna
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Utvecklare

Inga fler liknande jobb tillgängliga