Dormakaba Sverige AB · Publicerad 17 jan

Spännande supportteknikerjobb inom säkerhet som blandar support på hårdvara och mjukvara till Dormakaba i Stockholm

Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på ett stort bolag med internationella kontakter och utvecklingsmöjligheter.
Arbetet sker mot ett stort produktområde, men du kommer även att få möjligheten att specialisera dig på några områden.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Dormakaba är ett av världens största säkerhetsbolag, som nu satsar på sin serviceorganisation i Sverige. Ta chansen att nu få vara med på deras resa för att ge ännu bättre kundnöjdhet. Du erbjuds en utvecklingsbar roll och du kommer att få alla utbildningar och stöd för att lyckas väl.

Dina framtida arbetsuppgifter

Dagarna kommer att vara mycket varierande och de kommer bland annat innehålla:
  • Ha daglig kontakt med kunder, partners och tekniker via telefon och mail
  • Åka ut och driftsätta samt felsöka och ge support på plats hos slutkund
  • Felsöka och kontrollera loggar i databaser, undersöka och lösa problem tillsammans med leverantörer
  • Håll i interna och externa produktutbildningar
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Många av systemen som du kommer använda dagligdags är specifika för Dormakaba vilket kräver ett intresse för teknik och en egen drivkraft att vilja lära sig nya saker. Alla produktutbildningar som är nödvändiga för att du ska lyckas i arbetet kommer ske under din introduktion men även fortlöpande under hela din anställning. Några av utbildningarna sker utomlands, så resor inom Europa och till Kanada kommer att förekomma.

VEM ÄR DU?

Du är en driven och engagerad person och du har kanske arbetat i en supportroll i några år och vill ta nästa steg i karriären. Du har erfarenhet av problemlösning och drivs av att lära dig nya system.

För att du ska lyckas som supporttekniker behöver du ha:
  • Jobbat med SQL- databaser
  • En bred förståelse av nätverk
  • Goda kunskaper inom Office-paketet
  • Tala flytande Svenska och ha goda kunskaper i Engelska
  • Körkort B
INTRESSERAD?

I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG IT Digital som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via email, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Du kan endast bifoga ditt CV, så skicka inget personligt brev då vi inte läser dem. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
TNG är den nya generationen bemannings- och rekryteringsföretag som rekryterar fördomsfritt. Med det menar vi att vi tänker och arbetar på nya sätt. Genom att se bortom fördomar kan vi hitta kandidater som andra inte ser - dessutom snabbare! Det gynnar våra kunder och jobbsökare samt bidrar till mångfald och en hållbar arbetsmarknad. Många av Sveriges mest attraktiva företag har upptäckt vårt synsätt och vi växer snabbt. I dagsläget har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
15 feb
Ort
Solna
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
2
Underkategori
Kundtjänst , Support
Rekryteringen hanteras av
TNG IT

Inga fler liknande jobb tillgängliga