Finance Recruitment · Publicerad 4 maj 2021

Business Controller till Getinge

Vi söker nu för vår kund Getinges räkning en proaktiv och driven Business Controller som skall vara med att ta After Sales-avdelningen till nästa nivå. Trivs du i en driven miljö med internationell prägel där du får en central roll i och agerar bollplank mot den dagliga verksamheten så kan detta vara rollen för dig! Du kommer ingå i ett nordiskt finansteam bestående av tio personer. Rollen är placerad i trevliga lokaler i Solna och du rapporterar till Nordisk CFO.

Arbetsbeskrivning
  • Fungera som businesspartner till den nordiska serviceorganisationen genom tjänster av hög kvalitet med starkt affärsfokus
  • Löpande analys och uppföljning av verksamheten utifrån budget, prognos och uppföljning
  • Arbeta nära CFO för att utforma och implementera operativa och finansiella KPI: er
  • Stötta verksamheten med kalkyler avseende affärsutveckling och lönsamhetsanalyser
  • Deltagande av strategiska förbättringsprojekt avseende befintlig och framtida verksamhet
  • Övriga ad-hoc uppgifter ur ett finance-perspektiv
Profilbeskrivning
  • Du har en civilekonomexamen eller motsvarade relevant utbildning
  • Du har minst 3–5 års relevant arbetslivserfarenhet
  • Du har en stark redovisningsbakgrund och 1-2 års erfarenhet av Business Control
  • Du har mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av SAP är ett krav
  • Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet från en sälj- och serviceorganisation
  • Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska
För att trivas i rollen och bolaget behöver du vara en teamspelare, ha lätt för att knyta kontakter samt vara prestigelös och proaktiv i ditt arbete. Du har ett analytiskt och ifrågasättande förhållningssätt med förmågan att fokusera på detaljer och samtidigt kunna lyfta blicken för att se det större sammanhanget.

About Getinge
Every day, Getinge Group products contribute to saving lives and ensuring excellent care. All around the world, our people make a huge difference for patients, healthcare professionals and societies, and we are very proud of that, it is our passion. For us it is important to collaborate as a team, and also to take ownership and drive the work professionally and efficiently. We live by our values Ownership-Collaboration-Openness-Excellence-Passion, and it is important for us that you have the same values to become an integrated member of our team.

The Nordic Finance team is a highly appreciated and flexible team where we work closely together with our internal stakeholders to create value, safeguard the company's assets, ensure legal requirements are followed and fulfilled, and support the organization to achieve its strategical goals.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Finance Recruitment grundades 2014 av fyra seniora rekryteringskonsulter med en tanke - att bli det självklara valet vid rekryterings- och interimstillsättningar inom ekonomi, bank och finans i Stockholm. Genom att uteslutande arbeta med tjänster inom dessa områden kan vi kalla oss specialister vilket har medfört att vi fått våra kunders fulla förtroende.

Varje rekrytering är unik. För att kunna leverera bäst värde till våra kunder och kandidater har vi valt att dela upp vår organisation i fyra fokusområden:
  • Ekonomi och redovisning
  • Chefer och specialister
  • Bank, finans och försäkring
  • Interimskonsulter
Med marknadens starkaste nätverk och ett tydligt fokus inom vårt specialistområde har vi erfarenheten och kunskapen som krävs för att säkerställa att rätt kandidat tillsätts rätt uppdrag.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
31 maj 2021
Ort
Solna
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Controller

Inga fler liknande jobb tillgängliga