Konfidentiell · Publicerad 20 feb 2020

Nu söker vi en Business Controller som är intresserad av en multifunktionell roll till vår kund i Solna, Stockholm! Detta är en konsultrekrytering vilket innebär att du kommer att gå som konsult i 6 månader för att sedan bli överrekryterad till vår kund.

Ansvarsområden
  • Ge stöd till företagsledningen med snabb analys av avdelningens resultat, identifiera trender och förbättringar samt rekommendera åtgärder till ledningen
  • Förbereda den femåriga affärsplanen och kvartalsprognoser i samarbete med ledningen
  • Förbereda och analysera månatliga resultat och kommunicera detta till ledningen för att stödja beslutsfattande
  • Samordna affärsenheter, planering inklusive konsolidering av prognoser och affärsplaner, utarbetande av ledningspresentationsmaterial för affärsrecensioner och affärsplaner, och analysera ad hoc-ämnen efter behov
  • Ad hoc-deltagande i projekt- och strategiska förbättringsinitiativ
Kvalifikationer
  • Universitetsexamen inom ett relevant område
  • Starka MS Excel- och PowerPoint-kunskaper
  • Arbetslivserfarenhet inom Power BI, SAP (eller liknande) och Cognos är meriterande
  • Minst 2-3 års erfarenhet som Business Controller
  • Affärsskicklighet och analytisk förmåga
  • Erfarenhet från energibranschen samt internationella organisationer är meriterande
  • Utmärkt kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt engelska
Personliga egenskaper

Vi tror att du är en stark lagspelare med förmågan att samarbeta med medarbetare i ett mångkulturellt team. Du har en förmåga att strukturera, analysera och tolka finansiella och kommersiella frågor samt presentera informationen i ett tydligt och koncist format (även för icke-finansiella personer). Förmåga att arbeta självständigt, prioritera arbetet i en föränderlig miljö med ett praktiskt och pragmatiskt sinne.

Om Clarify

Vårt genuina intresse är människor och vår drivkraft är att skapa framgång för individer och därmed också för våra kunder. Med engagemang och närvaro matchar vi framgångsrikt rätt person till rätt plats. Clarify är ett konsultbolag som specialiserat sig på interimslösningar, rekryteringar och att utveckla chefer och medarbetare. Via vår historia, som startade redan på 80-talet, har vi inom Clarify byggt upp en gedigen kompetens och förmåga att lösa utmanande och komplexa rekryterings- och konsultuppdrag.

Att arbeta som konsult hos oss på Clarify
Som konsult hos oss på Clarify får du mer uppskattning än du någonsin erfarit. Via vårt unika koncept Clarify Potential, kommer vi att ta en aktiv roll i din professionella utveckling där vi erbjuder löpande stöttning och coaching. Självklart erbjuder vi även marknadsmässiga villkor, konsultträffar med olika teman och framförallt spännande uppdrag.

Start: Omgående/efter överenskommelse
Placering:
Stockholm
Omfattning:
Konsultrekrytering/hyrköp, heltid

Bli en del av Clarify och skapa din framtid tillsammans med oss!

För mer information om rollen och hur det är att arbeta som konsult via Clarify så är du välkommen att kontakta Fanny Mörk på Clarify, 070-7898779 eller via fanny@clarify.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
13 mars 2020
Ort
Solna
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Controller

Inga fler liknande jobb tillgängliga