Ogunsen Executive Search · Publicerad 12 okt

Sodexo erbjuder ett brett utbud av tjänster för en bättre livskvalitet i vardagen för alla som tar del av vår service. Samtidigt bidrar vi till att våra kunder kan prestera bättre och utvecklas. Vår vision är att vara den strategiska partnern till våra kunder genom att utforma, utföra och leverera Quality of Life Services - service för livskvalitet.

Vi utvecklar, leder och levererar tjänster till företag, institutioner och offentlig sektor. Vi erbjuder allt från reception, säkerhet och städning till måltidstjänster, måltidskuponger och facility management. Med verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark omsätter vi 7,5 miljarder kronor och sysselsätter 11 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag. Besök oss gärna på www.sodexo.se

Är du ute efter ett spännande jobb i en internationell miljö där laganda, service, och utveckling räknas på riktigt? Trivs du i ett högt tempo i en omväxlande miljö där ingen dag är en kopia av gårdagen?

Har du erfarenhet av förhandling inom både tjänster och produkter?

Sodexo söker nu en Senior Strategic Buyer FM, Nordic
Som senior strategisk inköpare hos oss på Sodexo kommer du att ansvara för kontakter och förhandlingar med leverantörer och producenter inom området facilities management. Med din kompetens arbetar du nära både operations och andra supportfunktioner vid upphandlingar och tecknande av avtal samt implementering av nationella, nordiska och internationella avtal. Du arbetar både självständigt med ett stort ansvarsområde och brett kontaktnät men även i projektform och i team.

Du ingår i en nordisk grupp bestående av 25 medarbetare som utgör Sodexos inköpsfunktion. Du samarbetar nära dina kollegor, samt med uppstartsteam, säljare och operations inom Sverige, Danmark, Finland och Norge. Din huvudsakliga arbetsplats är på vårt nya moderna kontor, Sodexo Nordic House, invid Mall of Scandinavia i Solna, men du kommer också att resa inom Sverige och Norden.

Vi är mån om vår personal och ser att du är lika mån om jobbet som dig själv, där flex & friskvård är något vi ser som självklart för att stärka din livskvalité.Vårt kontor är skapat just för människan och för att våra medarbetare ska må bra.

Vi är ett globalt företag där det finns många utvecklingsmöjligheter både inom företaget och i din roll som senior strategisk inköpare. Du kommer ha stor frihet att utveckla rollen för att upprätthålla ett bra internt samarbete. Vi på Sodexo ser långsiktigt på dig och ser det som en viktig del i vårt arbeta att du ska kunna växa och utvecklas både som person och karriärmässigt.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av en liknande roll samt en relevant eftergymnasial utbildning.

Du har erfarenhet av kund- och leverantörskontakter. Är en van och skicklig förhandlare och har erfarenhet av att skriva avtal. Du behöver ha mycket goda kunskaper både skriftligt och muntligt i både engelska och svenska då förhandlingar och avtal skrivs på båda språken. Grundläggande kunskaper i finska är en merit men inget krav.

Som person är du målinriktad, drivande och handlingskraftig. Du kan arbeta självständigt och drivs av utmaningar.

Om du är rätt person så kan vi erbjuda dig,
en intressant och omväxlande roll där du får samarbeta med duktiga och professionella kollegor som tycker om att ha roligt på jobbet. Du får träffa och arbeta med människor från världens alla hörn.

Som medarbetare hos Sodexo blir du en del av ett globalt bolag med starka värderingar. Med representation i 80 länder och med 427 000 medarbetare är Sodexo världens 19:e största arbetsgivare. Här finns möjlighet att utvecklas på både lokal och global nivå.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Sodexo med Ogunsen Executive Search.

Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är 4 november.

Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Betty Holmberg, Research Consultant på 076-647 16 25 eller Natalie Jacquet, Senior Konsult på 073-421 79 86.

Inom Sodexo är mångfald och inkluderande mer än ett moraliskt ansvar eller ett socialt mål. Det är en affärsnödvändighet. Genom nätverk och samarbeten skapar vi en kultur som välkomnar olikheter och uppskattar unika talanger. Mångfald är inget abstrakt koncept för oss. Det är en av de viktigaste anledningarna till vår framgång.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Ogunsen erbjuder Executive Search samt rekrytering av affärskritisk nyckelkompetens. Utöver rekrytering erbjuder vi även tjänster inom Interim Management samt Teamutveckling.

Ogunsen grundades 2008 och ingår i den börsnoterade koncernen SJR in Scandinavia AB (etablerat 1993).

Adress: Humlegårdsgatan 20, 4tr. 114 46 Stockholm

Telefon: 08-410 252 80 E-post: info@ogunsen.se
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
16 nov
Ort
Solna
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Transport & Logistik
Underkategori
Inköp
Visa var

Inga fler liknande jobb tillgängliga