Placera Personal AB · Publicerad 21 aug 2019

Siemens är ett globalt teknikföretag som har stått för ingenjörskonst, innovation, kvalitet, pålitlighet och internationalisering i mer än 165 år. Företaget är verksamt i mer än 200 länder, med fokus på områdena elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och har cirka 4 200 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Arenastaden, Solna.

Fastighetstjänster och fastighetsservice, SRE omfattar allt som har att göra med lokalernas användning och beskaffenhet och är en central enhet. Fastighetsservicen är utlagd på entreprenad i hela landet på ca 40 olika anläggningar. På övriga kontor, där Siemens är hyresgäster, sköts fastighetsunderhåll och service av fastighetsägaren eller av denne utsedd representant. SRE ska, som en pålitlig affärspartner, på ett lönsamt sätt driva Siemens fastighetsförvaltning och dess relaterade tjänster. I teamet är man totalt 10 personer i hela landet och på denna tjänst rapporterar man till Head of Location Manager.

Nedan är exempel på vad som ingår i SREs uppdrag:
  • Lokalförsörjning som innebär både anskaffning och avyttring av ytor och lokaler. I detta ingår bevakning av avtal för eventuell uppsägning och hyresförhandlingar
  • Samlokalisering som utgår från de olika affärsområdenas behov och önskemål
  • Upphandling av fastighetsrelaterade tjänster såsom teknisk förvaltning, städning, el m.m.
  • Större projekt kring behovsanpassning och ombyggnader
  • Hyresdebiteringar
Tjänsten
Vi söker nu för Siemens räkning en Projektledare för stöd vid förhandlingar för befintliga kontor och nya lokaler för Siemens i Sverige. Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och fram till årsskiftet med goda möjligheter till förlängning.

Arbetsuppgifter
I rollen har man bland annat följande arbetsuppgifter:
  • Framtagande av alternativ till lokalförslag
  • Ta fram marknadsstatistik inför förhandling - jmf med befintliga avtal
  • Förbereda förhandling med fastighetsägare
  • Boka och genomföra möten
  • Analysera och skapa frågor på offert
  • Genomföra förhandling
  • Föredragande av genomgång av nytt avtal
Kvalifikationer
För att passa i rollen ser vi följande bakgrund som lämplig:
  • Flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift
  • Erfarenhet av att arbeta med projektledning
  • Erfarenhet inom Facility
Personliga egenskaper
För att passa i rollen tror vi att du har lätt för att ta egna initiativ samt har ett stort driv och engagemang. Du är kommunikativt skicklig på såväl svenska som engelska, kan argumentera och vinna gehör för din sak, samtidigt som du har en lyhördhet för verksamhetens (kundens) krav. Andra viktiga egenskaper är att du är affärsmässig med ett stort intresse för människor och besitter en naturlig förmåga att påverka, implementera och få andra med sig i utvecklingsprocesser.

Arbetstid/Varaktighet
Heltid
Start omgående - årsskiftet med goda möjligheter till förlängning

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.
Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga