Ramirent AB · Publicerad 14 jan 2021

Vill du arbeta inom ett ledande serviceföretag i byggbranschen med en av marknadens modernaste maskinparker? På Ramirent är ingenting omöjligt och ingen arbetsdag är den andra lik. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna. Nu söker vi dig som vill arbeta med strategiskt inköp i en spännande tid där vi implementerar vår affärsplan. Är det du?


En del i vårt Inköpsteam

Som Strategisk Inköpare på Ramirent kommer du att ansvara för ett antal inköpskategorier. Inom dessa kategorier ansvarar du för att fastställa inköpsstrategier och -planer på kort och lång sikt tillsammans med berörda intressenter i Ramirents organisation. Utifrån datadriven analys prioriterar och genomför du inköpsaktiviteter inom dina kategorier med målet att uppnå besparingar och fördelaktiga leverantörssamarbeten. Det är också din uppgift att löpande följa upp leverantörernas prestation samt bygga långsiktiga och goda leverantörsrelationer.

I dina arbetsuppgifter ingår att genomföra upphandlingar och löpande förhandlingar med leverantörer. Du förväntas sluta fördelaktiga centrala avtal i samråd med intressenter i verksamheten samt implementera dessa. Det är även din uppgift att upprätthålla ett gott samarbete med både interna och externa kontakter för att underlätta samordning, implementering och kommunikation.

Mer specifikt kommer du att arbeta med:
  • Säkerställa att inköp inom dina kategorier sker på ett för företaget optimalt sätt avseende totalkostnad, hållbarhet, kvalitet och service.
  • Planera, prioritera och utföra inköpsaktiviteter baserat på analys av vad som ger mest nytta för Ramirent.
  • Arbeta för en optimal leverantörs- och avtalsbas utifrån förutsättningarna inom respektive kategori samt hålla avtal och priser uppdaterade i våra system.
  • Hålla dig uppdaterad om leverantörsmarknaden inom dina kategorier.
  • Löpande uppföljning och monitorering av leverantörers prestation i förhållande till överenskommelse och krav såsom leveranstider, priser och andra avtalsvillkor.
  • Supporta verksamheten i frågor som rör leverantörer, avtal och liknande.
Din profil
  • Vi ser att du har högskoleutbildning såsom civilingenjör, civilekonom eller motsvarande.
  • Vi tror att du har ca 5 års erfarenhet av strategiskt och kategoristyrt inköp.
  • Dokumenterad god förhandlingsvana.
  • Mycket goda kommunikativa kunskaper i såväl svenska som engelska.
  • Erfarenhet av hållbarhetsarbete inom inköp är meriterande.
  • Du bör ha en hög servicenivå och vilja att ge "smooth service with a smile" både till interna och externa kontakter.
För att lyckas i rollen tror vi att du skapar goda relationer både till leverantörer och kollegor, där du bygger effektiva kontaktnätverk inom och utanför organisationen. Du är noggrann och strukturerad och van vid att analysera stora mängder data och ta beslut baserat på detta.

Vad kan Ramirent erbjuda dig?
På Ramirent är våra värderingar "Smooth Service with a Smile". Detta gör Ramirent till en arbetsplats präglad av entusiasm, en trevlig stämning och god laganda. Ramirent är också ett starkt utvecklingsorienterat företag som värderar sina medarbetare högt. Därmed månar vi också om våra medarbetares kompetensutveckling. När du arbetar hos oss utvecklas du med företaget; dina insatser och initiativ uppmärksammas tillsammans med dina ambitioner att utvecklas inom verksamheten.

Omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar provanställning om 6 månader. Placeringsort är vårt kontor i Solna. Tjänsten är på heltid.

Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan senast den 5 februari 2021. Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor rörande tjänsten vänligen kontakta Sofie Helmerson, telefon 08 624 95 22.

RAMIRENT är ett ledande serviceföretag inom byggbranschen och övriga industrier. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna. Det gör vi genom att leverera de bästa maskin- och säkerhetslösningarna med en oslagbar service och kunskap. Våra kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i Söder. Ramirent har verksamhet i nio länder och är ett av Europas ledande företag, inom maskinuthyrningsbranschen. Ramirent tillhör sedan 2019 Loxamgruppen, vilket är världens tredje största maskinuthyrningsbolag.

Gear Up. Ramirent - Din lokala maskinuthyrare.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
RAMIRENT är ett ledande serviceföretag inom byggbranschen och övriga industrier. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna. Det gör vi genom att leverera de bästa maskin- och säkerhetslösningarna med en oslagbar service och kunskap. Våra kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Ramirent har verksamhet i nio länder och är ett av Europas ledande företag, inom maskinuthyrningsbranschen. Ramirent tillhör sedan 2019 Loxamgruppen, vilket är världens tredje största maskinuthyrningsbolag. Gear Up. Ramirent - Din lokala maskinuthyrare.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
5 feb 2021
Ort
Solna
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Transport & Logistik
Underkategori
Inköp

Inga fler jobb från Ramirent AB tillgängliga

Inga fler liknande jobb tillgängliga