Sverige · Publicerad 11 feb 2021

På Azets kombinerar vi erfarenhet och expertis med digitala lösningar. Med modern teknologi och expertrådgivning hjälper vi våra kunder att omvandla data till värdefulla insikter, arbeta smartare och fatta mer lönsamma beslut.

Idag är vi ledande inom området i Sverige och vill fortsätta att leda arbetet med att digitalisera och effektivisera löne- och HR hanteringen för våra kunder. Inom vårt affärsområde Technology & IT söker vi nu en applikationsansvarig som vill arbeta inriktat på främst tidssystem.

Vi erbjuder, förutom en mycket spännande roll, stora utvecklingsmöjligheter i ett ungt företag med en entreprenöriell kultur.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna i rollen är:
  • Främst underhåll, administration och förvaltning av tidsystemet QBIS
  • Back up/stöd i andra av våra produkter, Azets expense, Visma net.expense, CoZone portal
  • Implementation, uppsättning av regelverk för ny kund i tidsystemet QBIS.
  • Test, installation och dokumentation av nya versioner
  • Arbete med kravhantering, kravspecifikation och felanmälan mot systemleverantör
  • Effektivisering av rutiner i existerande system
  • Information kring nyheter internt
  • Uppstart och ledning av användargrupper/nätverksgrupper
  • Leda webinar/utbildningar till våra kunder men även internt
Vi söker dig som:
  • Är nyfiken, vågar testa olika lösningar, kommer med idéer och tar initiativ
  • Arbetar gärna självständigt men ser samtidigt samarbete i gruppen som en framgångsfaktor och du tycker om att arbeta i en organisation som är föränderlig
  • Förståelse för hur system är byggda och för databaskopplingar
  • Har god känsla för service och är hjälpsam till din natur då du kommer att arbeta med allt från teknikrelaterade frågor, säljstöd, förstudier, utbildningar och analyser hos kund, implementationsprojekt till hantering av användarfrågor och supportärenden
  • Har lätt för att analysera data/fakta och är en handlingskraftig person som har förmågan att gå från idé till handling
För att lyckas i rollen behöver du ha:
  • Relevant utbildning inom lön, IT och systemförvaltning
  • Flerårig erfarenhet inom systemförvaltning och/eller arbete som systemutvecklare, gärna från något lönesystem, tid- och resesystem
  • Goda kunskaper i kollektivavtal, arbetstidsregler, lagar och förordningar
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
  • God förståelse för löneprocess och löne-/tidssystemsflöden
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Minst ett par års erfarenhet av tidsystem med fördel goda kunskap av, Qbis eller motsvarande system samt även resesystem, Visma net.expense eller Companyexpense eller motsvarande då du kommer att vara back-up och stöd i dessa system
  • Digital förståelse, förändring och förbättring som något positivt
  • En god social förmåga, vara utåtriktad och ha lätt för att samarbeta med andra
  • Förståelse för databaser såsom MSSQL
Låter detta intressant ser vi gärna att du kommer in med din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 11 mars men vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.

Har du frågor är du välkommen att kontakta Kickan Kullmer på kickan.kullmer@azets.com

Har du frågor till facket är du välkommen att kontakta unionenklubben.azets@gmail.com
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR.
Våra 6.500 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 120.000 kunder i Norden och Storbritannien. Vi hjälper våra kunder att få tid att fokusera på det de gör bäst. Läs mer på www.azets.se
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga