The Place AB · Publicerad 10 nov 2020

Vi söker för konsultuppdrag till vår uppskattade kund i Solna, en person till Facility and Services Support. Vårt kundföretag är ett globalt teknikföretag som har stått för ingenjörskonst, innovation, kvalitet, pålitlighet och internationalisering i mer än 165 år. Företaget är verksamt i mer än 200 länder, med fokus på områdena elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har företaget funnits sedan 1893 och har cirka 4 200 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Arenastaden, Solna

Inom avdelningen för Fastighetstjänster och fastighetsservice, SRE, söker vi nu en person för Facility Services Support. SRE omfattar allt som har att göra med lokalernas användning och beskaffenhet och är en central enhet. Fastighetsservicen är utlagd på entreprenad i hela landet på ca 40 olika anläggningar. På övriga kontor, där bolaget är hyresgäster, sköts fastighetsunderhåll och service av fastighetsägaren eller av denne utsedd representant. SRE ska, som en pålitlig affärspartner, på ett lönsamt sätt driva vår kunds fastighetsförvaltning och dess relaterade tjänster.

I teamet är man totalt 10 personer i hela landet och på denna tjänst rapporterar man till Head of Location Manager.
Nedan är exempel på vad som ingår i SREs uppdrag:
  • Lokalförsörjning som innebär både anskaffning och avyttring av ytor och lokaler. I detta ingår bevakning av avtal för eventuell uppsägning och hyresförhandlingar
  • Samlokalisering som utgår från de olika affärsområdenas behov och önskemål
  • Upphandling av fastighetsrelaterade tjänster såsom teknisk förvaltning, städning, el, vakning mm
  • Större projekt kring behovsanpassning och ombyggnader
  • Hyresdebiteringar
Rollen

Som Facility and Services Support har man som uppgift att samordna stödtjänster i företaget så att de så smidigt som möjligt kan fokusera på sin kärnverksamhet. I rollen ansvarar man för administration och planering av stödfunktioner till kärnverksamheter såsom exempelvis fastigheter, lokaler och inredning, logistik, arbetsmiljö, upphandla nya leverantörer samt omförhandla existerande avtal.

I rollen har man bland annat följande arbetsuppgifter:
  • Ansvar för rikstäckande avtal för kontorsnära tjänster
  • Försörjning av kontorsmateriel till kontoren
  • Försörjning av kaffe och vatten
  • Koll på att restprodukter hanteras enligt avtal
  • Ansvar för att kontoret har rätt mängd och rätt hygienartiklar
  • Koll på att det finns rätt mängd frukt på kontoret baserat på röda dagar mm
  • Avtal och uppföljning av skötsel på växter, städ och varuautomater
  • Ansvar för att allt SRE-relaterat displayas på monitorer och på intranätet
  • Upprättning och uppföljning av PO-nummer för hela avdelningen
  • Kravställning mot hyresvärd
Kvalifikationer

För att passa i rollen ser vi följande bakgrund som lämplig:
  • Eftergymnasial utbildning inom Facility Managemen och/eller flera års arbetslivserfarenhet av att arbeta som Facility Manager, Facilities Assistant eller liknande roll
  • Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift
  • Systemkunskaper i Officepaketet
  • Erfarenhet av SAP är meriterande
  • Erfarenhet av att arbeta med projektledning är meriterande
  • Erfarenhet av att supporta kontorsflyttar är meriterande
Personliga egenskaper

Denna roll handlar till stor del om att vara "spindeln i nätet" och det krävs att man är en utpräglad lagspelare som kan socialisera sig med kollegor i sin omgivning. För att passa i rollen tror vi att du har lätt för att ta egna initiativ samt har ett stort driv och engagemang. Du är kommunikativt skicklig på såväl svenska som engelska, kan argumentera och vinna gehör för din sak, samtidigt som du har en lyhördhet för verksamhetens (kundens) krav och att dessa parametrar alltid måste vägas in.

Andra viktiga egenskaper är att du är affärsmässig med ett stort intresse för människor och besitter en naturlig förmåga att påverka, implementera och få andra med sig i utvecklingsprocesser. Det är även viktigt att du kan hantera många olika frågor och stakeholders samtidigt utan brist på servicenivån.

Arbetstid/Varaktighet

Heltid, 40 timmar i veckan
Start i december och 12 månader framåt med chans till förlängning
Placering i Solna, Stockholm

Intresserad av tjänsten? Sök tjänsten redan i dag. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum!

The Place - Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra - du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Några förmåner som medarbetare hos The Place:
  • En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
  • Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
  • Onboardingplan
  • Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
  • Friskvårdsbidrag
  • Specialerbjudanden
  • Mentorskap
  • Nätverksträffar
  • Kompetensutveckling
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
10 dec 2020
Ort
Solna
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Administration
Underkategori
Sekreterare

Inga fler liknande jobb tillgängliga