The Place AB · Publicerad 14 okt 2021

Vårt kundföretag är ett globalt teknikföretag som har stått för ingenjörskonst, innovation, kvalitet, pålitlighet och internationalisering i mer än 165 år. Företaget är verksamt i mer än 200 länder, med fokus på områdena elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har företaget funnits sedan 1893 och har cirka 4200 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Arenastaden, Solna.

Om uppdraget

I rollen kommer du att arbeta brett inom orderhantering samt jobba med ekonomiadministration. Det här är en roll som är perfekt för dig som har några års yrkeserfarenhet inom ekonomi och administration. Du får möjlighet att jobba på ett stort internationellt bolag med goda utvecklingsmöjligheter. Detta konsultuppdrag är på heltid med start 29/11 och uppdraget förväntas pågå till minst 14/10 2022.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som order- och ekonomiadministratör kommer du att:
  • Administrera leverantörsfakturor och betalningar
  • Administrera inköpsordrar
  • Fakturera ordrar av reservdelar
  • Följa upp obetalda kundfakturor
  • Diverse administrativa uppgifter
Kvalifikationer

För att passa och göra succé i denna roll ser vi gärna att du har:
  • Minst 2 års relevant yrkeserfarenhet
  • Flytande svenska och engelska
  • Goda till mycket goda kunskaper i Excel
Det är meriterande att:
  • Kunna finska eller litauiska
  • Ha tidigare erfarenhet av att jobba i SAP eller något liknande ERP system
Dina personliga egenskaper

Som person är du serviceinriktad, flexibel och en duktig problemlösare. Du har en god administrativ och analytisk förmåga, samtidigt som du kan kommunicera väl både i tal och skrift. Vidare har du en positiv attityd, kan arbeta självständigt och är en lagspelare med detaljmedvetenhet och sinne för struktur. Låter det här som ett uppdrag för dig? Strålande, sök tjänsten redan idag!

Vår kund erbjuder

Dig att bli del av en öppen och dynamisk arbetsplats där professionell och personlig utveckling står högt på agendan. Du får arbeta i en internationell miljö med spännande utmaningar. Vår kund erbjuder samma möjligheter till alla och ser mångfald som en tillgång, eftersom skiftande bakgrund och livserfarenhet bland medarbetarna höjer dynamiken i gruppen.

The Place - Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra - du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Några förmåner som medarbetare hos The Place:
  • En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
  • Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
  • Onboardingplan
  • Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
  • Friskvårdsbidrag
  • Specialerbjudanden
  • Mentorskap
  • Nätverksträffar
  • Kompetensutveckling
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
13 nov 2021
Ort
Solna
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Ekonomiassistent

Inga fler liknande jobb tillgängliga