Total Resurs · Publicerad 4 sept

Välkommen till ett utvecklande team där du är orädd, får ta eget ansvar och är beredd att kavla upp ärmarna när det behövs.

Om kunden

Cramo är Sveriges största och tillhör de ledande i Europa inom uthyrning av maskiner, utrustning och hyresrelaterade tjänster samt uthyrning av flyttbara lokaler genom Cramo Adapteo. Moderbolaget i koncernen, Cramo Oyj, är börsnoterat på Nasdaq Helsinki Ltd. Verksamheten omfattar såväl korttidsuthyrning av enstaka maskiner som totalåtaganden i större projekt på fastprisbasis, fullserviceåtaganden på flerårsavtal och outsourcinglösningar. Totalt är man ca 2500 anställda och finns i 14 länder.

Vår kund erbjuder

Du kommer att arbeta i first- och second line support för Cramos interna användare via olika kanaler som telefon, e-mail och web. Till din hjälp registrerar du ärenden i Ivanti Service Desk System. Det dagliga arbetat går mycket ut på problemlösning och felsökning av hårdvara och mjukvara främst inom Windowsmiljö och Citrix. Du kommer arbeta med hantering av användarkonton, behörigheter både i Active Directory, Office 365 samt AS400 (stordatormiljö) och även hänvisa ärenden vidare som en dispatcherfunktion. Man arbetar också med övervakning av WAN-förbindelser för Norden och Baltikum samt felanmälan till ISP vid fel på nätverksförbindelser, Felanmälan av växeltelefoni, mobiltelefoni till leverantör och beställningar bland annat. Arbetet sker remote via fjärrstyrningsverktyg med undantag för huvudkontoret där det ingår onsite-support. Du kommer i nära samarbete med andra team inom IT-avdelningen och uppföljning av eskalerade ärenden som inte kan lösas direkt i Service Desk. Arbetstiderna är 7.00 - 16.00 (förekommer ibland 6.00-15.00)

Kompetens

Vi ser gärna att du har kunskaper inom området IT Service Delivery och relaterade processer, kompetens och teknik. Dokumenterad IT-kompetens inom relevanta områden. Grundläggande ITIL kunskaper och minst 1 års erfarenhet från Service Desk arbete. Flytande i tal och skrift, svenska och engelska är ett krav.

Personliga egenskaper

För att klara arbetar krävs det att du är morgonpigg, har en god kommunikativ förmåga, är pedagogiskt lagd och med en stor dos tålamod. Stundtals kan arbetat vara hektiskt och därför är det är bra om du är stresstålig. Användarna är kunder, därför krävs kundfokus och fingertoppskänsla för service. Givetvis besitter du även hög social kompetens och trivs att arbeta självständigt och kan ta inititativ.

Vi erbjuder

Vill du veta mer om tjänsten?
Kontakta: Sanna Åhström, Rekrytering
sanna.ahstrom@totalresurs.se
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Total Resurs är en leverantör av konsult- och rekryteringstjänster inom IT, där erfarenhet och hög kompetens är lika viktigt som äkta engagemang och hjärta. Total Resurs ingår i Total-koncernen som grundades 2011 med säte i Stockholm. Vi är idag ca 130 medarbetare, varav 60 konsulter. Vi vill vara skickligare, närmare och ge mer. Bakom Total Resurs står erfarna entreprenörer och några av marknadens främsta konsulter och medarbetare. Många av oss har mer än 25-års erfarenhet av avancerad IT-integration, kommunikation och rekrytering. Vi bygger det företag vi själva alltid velat arbeta i och som kunder och leverantörer vill arbeta med. Vår ambition att vara den bästa helhetsleverantören av IT.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
25 sept
Ort
Solna
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga