Trafikverket · Publicerad 17 apr 2019

Som medarbetare i Sveriges största beställarorganisation inom underhåll av väg och järnväg har du stor möjlighet att bidra till anläggningsbranschens och samhällets utveckling. Verksamhetsområde Underhåll ansvarar för att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet genom upphandling, styrning och uppföljning av underhållskontrakt. Genom en blandning av traditionella och nya, innovativa metoder skapar vi grunden för både företagens godstransporter och miljoner människors resande, varje dag, året om. Verksamhetsområdet har ungefär 900 medarbetare och en omsättning på cirka 19 miljarder kronor.
Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.

Arbetsuppgifter
Som assistent-administrativt stöd inom avdelningen verksamhetsstyrning på Underhåll, har du en viktig roll att bistå avdelningschefen och ledningsgruppen med administrativt arbete och stöd i det dagliga och övergripande ledningsarbetet. Du arbetar nära avdelningschefen och enhetscheferna och har en stor variation och bredd i arbetsuppgifterna. Du kommer även att agera kontaktperson för många interna och externa kontakter. Du administrerar, koordinerar, bereder, bevakar och följer upp enhetens interna ärenden.I arbetsuppgifterna ingår vanliga förekommande assistentuppgifter som t.ex. planera och administrera möten, föra protokoll, förbereda presentationsmaterial, kalenderhantering, korrespondens, konferens- och resebokningar. I rollen ingår även viss ekonomihandläggning i form av kontering och bevakning av fakturor, att säkerställa att beslut signeras och diarieförs samt att förvalta verksamhetens webbaserade arbetsrum. Du är även stöd vid användande av IT-system och i delar av introduktion av nya medarbetare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
  • har avslutad gymnasie-examen inom administration/ekonomi eller annan relevant utbildning som av oss kan bedömas likvärdigt
  • har erfarenhet av arbete som administrativt stöd från en strategisk funktion
  • har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
  • har kunskaper av administration i verktyget SharePoint
  • har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
Meriterande är om du:
  • har erfarenhet inom administration från en större statlig verksamhet
Som person är du serviceinriktad och bra på att skapa relationer. Du kommunicerar på ett enkelt sätt, är lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren. Du trivs med att arbeta självständigt och strukturerat och du har en hög integritet. Du samarbetar bra med andra och delar med dig av den information som behövs för att nå önskade resultat. Du har en god problemlösningsförmåga som gör att du identifierar problem och utvecklar lösningar ur ett helhetsperspektiv.

Ansökan
Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Ansök senast
Din ansökan ska ha kommit in till Trafikverket senast den 2019-04-26

Upplysningar

Rekryterande chef Robin Backebjörk
0101242627

SACO Jonas Sjöholm
0101238380

ST Stefan Kratz
0101241783

SEKO Urban Haglund
0101241702
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
26 apr 2019
Ort
Solna
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Underkategori
Assistent

Inga fler liknande jobb tillgängliga