dormakaba AB · Publicerad 31 okt

Spännande supportteknikerjobb inom säkerhet som blandar support på hårdvara och mjukvara till dormakaba i Stockholm

Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på ett stort bolag med internationella kontakter och utvecklingsmöjligheter.
Arbetet sker mot ett stort produktområde, men du kommer även att få möjligheten att specialisera dig på några områden.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

dormakabakoncernen är ett av de tre största företagen globalt för åtkomst- och säkerhetslösningar. Dem erbjuder allt man behöver för säkert tillträde till byggnader och rum. Nu utökar och satsar på sin serviceorganisation i Sverige. Ta chansen att nu få vara med på deras resa för att ge ännu bättre kundnöjdhet. Du erbjuds en utvecklingsbar roll och du kommer att få utbildningar och stöd för att lyckas väl i din roll.

dormakaba vet att deras medarbetare är nyckeln till deras framgång, vilket är varför dom är måna om och satsar mycket på sin personal. Det är framför allt viktigt att för dom att har kul på jobbet samt att dom ser till att fira sin framgång. Deras värderingar är -Kunden först, Nyfikenhet, Mod, Prestation och Tillit som genomsyrar hela dormakabas verksamhet.

Dina framtida arbetsuppgifter

Dagarna kommer att vara mycket varierande och de kommer bland annat innehålla:
  • Daglig kontakt med kunder, partners och tekniker via telefon och mail
  • Det förekommer fältarbete på plats, felsökning, driftsättning och support direkt hos slutkund med det tillkommer resor inom Sverige
  • Felsöka och kontrollera loggar i databaser, undersöka och lösa problem tillsammans med leverantörer
  • Vara med som tekniskt stöd till säljorganisationen.
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Många av systemen som du kommer använda dagligdags är specifika för dormakaba vilket kräver ett intresse för teknik och en egen drivkraft att vilja lära sig nya saker. Alla produktutbildningar som är nödvändiga för att du ska lyckas i arbetet kommer ske under din introduktion men även fortlöpande under hela din anställning. Några av utbildningarna kan ske utomlands.

VEM ÄR DU?

Du är en driven och engagerad person och du har kanske arbetat i en supportroll i några år och vill ta nästa steg i karriären. Du har erfarenhet av problemlösning och drivs av att lära dig nya system.

För att du ska lyckas som supporttekniker behöver du ha:
  • Jobbat med SQL/ SQL-Express- databaser
  • Kompetens / vana med virtuella miljöer som WMware
  • En bred förståelse av nätverk
  • Goda kunskaper inom Office-paketet
  • Tala flytande Svenska och ha goda kunskaper i Engelska
  • Körkort B
  • Förståelse för vad SLA innebär
  • Flytande Svenska och Engelska är ett krav. God tyska är meriterande.
INTRESSERAD?

I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
TNG är den nya generationen bemannings- och rekryteringsföretag som rekryterar fördomsfritt. Med det menar vi att vi tänker och arbetar på nya sätt. Genom att se bortom fördomar kan vi hitta kandidater som andra inte ser - dessutom snabbare! Det gynnar våra kunder och jobbsökare samt bidrar till mångfald och en hållbar arbetsmarknad. Många av Sveriges mest attraktiva företag har upptäckt vårt synsätt och vi växer snabbt. I dagsläget har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
29 nov
Ort
Solna
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga