Hogia Gruppen · Publicerad 30 nov 2021

Hogia OpenBusiness söker en driven säljare till sitt team!

Är du en helhjärtad, driven och nytänkande säljare på jakt efter en ny utmaning på en snabbväxande koncern, där du kan få utlopp för din talang och vara med på en meningsfull och spännande resa? Då ska du bli en del av vårt fantastiska team inom Hogia OpenBusiness!

Hogiakoncernen, som består av 30 olika bolag, vill nu lansera sitt ekonomisystem OpenBusiness till en ännu bredare kundgrupp. Progamvaran kommer att säljas till både befintliga och nya kunder hos ett flertal av Hogias olika bolag. OpenBusiness är ett helt webbaserat ekonomisystem med digital fakturahantering. Med OpenBusiness kan kunderna effektivisera arbetsflödet genom e-fakturering och digital attest, överblicka sina betalningar och hantera bokföringen, snabbt och enkelt. OpenBusiness erbjuder även tillval och är en del av Starplattformen, vilket ger kunderna stor valfrihet att anpassa och bygga den ekonomilösning de önskar.

Om rollen:

I rollen som säljare i Open Businesssatsningen arbetar du operativt med egen bearbetning och försäljning mot befintliga kunder till något av de fyra Hogiabolagen som är delaktiga i denna satsning: Hogia Hotel & Restaurant Systems, Hogia Industrial Systems, Hogia Public Systems och Hogia Mid Office. Du kommer självständigt att driva försäljningsprocessen från bokning och genomförande av webvisning till offert och avtal samt slutligen genomföra en smidig överlämning till implementationsgruppen. Du kommer även att ha ansvar för din egen försäljningsbudget.

Din arbetsvecka innebär att du har många kundmöten och du arbetar med telefon och webmöten som verktyg. Du kommer initialt att fokusera på ett antal identifierade affärslägen hos befintliga kunder på det Hogiabolag du tillhör. Men så småningom kommer ditt fokus ligga även på nya kunder.

Beroende på vilket bolag du tillhör kan det innebära kunder inom transport, tillverkande industri, hotell, restaurang, kommuner, landsting eller mindre bolag inom olika branscher. Du arbetar i ett team på fyra personer under ledning av en teamledare, även om varje säljare ansvarar för olika branscher så kommer man att samarbeta och hjälpas åt i så hög utsträckning som möjligt. För att lyckas med din roll behöver du även bygga nätverk internt, vilket ger dig tillgång till det stöd du behöver för att framgångsrikt vinna nya kunder. Du kommer att arbeta nära övriga kollegor i ditt respektive bolag, då du kommer att bearbeta deras befintliga kunder. Förutom alla dina stöttande kollegor har du självklart tillgång till ett modernt CRM-system vilket är Microsoft Dynamics, verktyg för prospektering och annan utrustning för att kunna arbeta så effektivt som möjligt. Samarbete och lärande värdesätts högt på Hogia.

Ansvarsområden:

1. Identifiera och kontakta potentiella kunder

2. Uppföljning och bearbetning av befintliga kunder hos det bolag du tillhör

3. Planera, genomföra möten, strukturera och ingå avtal

4. Strukturerat och smidigt lämna över kund till implementationsteamet


Vem trivs på Hogia?


Vi tror att du är en prestigelös, nyfiken och en engagerad person som vågar ta initiativ. God verbal förmåga och goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, samt att du bör vara pedagogisk och lösningsfokuserad i din kommunikation för att kunna bemöta kunden på bästa sätt.
Vi tror att du som söker har erfarenhet av någon form av försäljning sedan tidigare, men det måste inte nödvändigtvis vara B2B- försäljning. Du har kanske en bakgrund från butiksarbete, telefonförsäljning eller något annat serviceyrke. Har du även arbetat med eller i någon typ av ekonomi, HR eller affärssystem så är det starkt meriterande. Du har uppvisat goda resultat på dina tidigare arbetsplatser och trivs bäst i dialog med kund. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga kvaliteter.

Du behöver även ha en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift.

Du är van vid att arbeta med telefonen som ditt främsta redskap och känner dig trygg med att kommunicera med beslutsfattare på alla nivåer. Vi tror att du drivs av att nå uppsatta mål och ser en fördel i att få ta ett stort eget ansvar för ditt arbete.

Att jobba hos oss

Hogia jobbar långsiktigt i allt de gör, när de utvecklar produkter, medarbetare och relationer till kunder. De är måna om att skapa en miljö där medarbetare får ta ett tydligt ansvar med stora möjligheter till utveckling. På Hogia anser man att människor presterar bäst när de är raka och tydliga i sin kommunikation och sina ansvarsområden, att man vågar ta för sig men även att be om hjälp. Hogia arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och där man lär sig av varandra i en prestigelös miljö. Man hjälps åt helt enkelt. Idag är man 650 anställda i Hogiagruppen och har som mål att vara 700 anställda inom de närmsta åren. Vill du vara med på Hogias spännande resa?

Välkommen in med din ansökan!

P.S. På Hogia tycker man om att ha roligt på jobbet och många medarbetare hämtar energi och inspiration från sociala aktiviteter. Man har t.ex. gemensam fredagsfrukost. På lunchen kanske du tillsammans med andra i Hogia running club springer en runda? För dig som gillar yoga så har Hogia ett yogapass på fredag lunch. Kanske sjunger du hellre? Hogiakören "In Voice" övar på måndag lunch. Det finns också möjlighet till friskvårdsmassage. För dig med intresse för konst så finns Hogias konstförening som anordnar utställningar och konstlotterier. Utöver detta så pågår förstås även andra mer spontana aktiviteter.

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.


Ansökan


I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Viktor Hernborg. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Viktor Hernborg, på tel:076 000 18 67 eller via mejl: viktor.hernborg@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Intervjuer sker löpande och vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
22 dec 2021
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
4
Yrkesområde
Försäljning
Underkategori
Account Manager

Inga fler liknande jobb tillgängliga