AH Executives · Publicerad 28 nov 2019

Kommunikatör med fokus internkommunikation
Till vår kund som är en myndighet i centrala Stockholm söker vi en Kommunikatör för ett uppdrag om ca 6 månader.

Kommunikationsavdelningen behöver i en period stärka upp internkommunikationen på myndigheten med en konsult. Det är ett operativt uppdrag med praktiskt arbete och genomförande av kommunikationsaktiviteter.

I uppdraget ingår att planera för och genomföra kommunikationsinsatser med internt fokus. Du kommer att delta i teamet för internkommunikation och stötta teamet i att genomföra olika internkommunikativa insatser.

Det kan även förekomma att ge stöd i externa kommunikationsaktiviteter som leds av andra kommunikatörer på avdelningen.

Operativt kommer det att innebära att;
  • skriva texter till webben/intranätet
  • producera film (med mobil) och texta film
  • vara kommunikationsstöd i olika projekt
  • ge stöd till avdelningen inom tex planering, genomförande och uppföljning av konferenser och seminarier.
Bakgrund
Vi söker dig som är en driven skribent och har god vana av att producera kortare filmer med mobilen och textning av dessa. Myndigheten använder Premiere Pro och Clipsk. Du skall ha vana av att skriva för webb/intranät och kunna samarbeta med och ge kommunikativt stöd till olika delar av organisationen.

Du har erfarenhet av att hantera komplex information, omfattande texter och anpassning av dessa utifrån målgrupperna. Det är viktigt att kunna arbeta självständigt, men samtidigt förankrat, samt ha en nära kontakt med olika delar av verksamheten.

Du skall ha utbildning inom kommunikation på högskola eller motsvarande samt erfarenhet av att arbeta i en större organisation med kommunikation (gärna inom offentlig sektor).

Som person
Vi söker dig som är en bra teamplayer men som också har ett högt eget driv och som gillar att samarbeta. Du har lätt för att knyta kontakter med andra och sätter dig snabbt in nya miljöer och arbetssätt. Vidare har du ett gott öga för detaljer och lätt för uttrycka dig.

Om tjänsten
Arbetsplats: Stockholm

Omfattning: Heltid

Uppdragets längd: Start januari 2020 t.om. juni 2020.

Under uppdraget kommer du att vara anställd av AH Executives och vara en del av vår gemenskap.

Kontakta gärna Niklas Almquist på 0733 640 640 alt niklas.almquist@ahexecutives.se om du vill veta mer.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Utifrån flera års erfarenhet i ledande positioner har vi skapat en unik och framgångsrik modell. Vår samlade kompetens och processer ligger till grund för utvecklande och lyckade rekryteringar och interimslösningar. AH Executives modellen bygger på insikt och förståelse för våra uppdragsgivares verksamhet och branscher samt kundanpassade processer. Vi på AH Executives har en tydlig vision om hur rekryteringar, interimslösningar och dess processer fortsatt kan vidareutvecklas i interaktion med våra uppdragsgivare. Modellen och våra processer gör det också möjligt att effektivt kvalitetssäkra våra uppdrag.
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga