AcadeMedia AB · Publicerad 22 dec 2020

AcadeMedia
AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 17 600 medarbetare på våra drygt 660 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 182 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.

Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.

Academedia IT
Rollen som Servicedesk medarbetare så är du en del av avdelningen IT Servicedesk och ingår i AcadeMedia IT som idag består av ca 45 medarbetare. Du kommer sitta i nya fina lokaler centralt i Stockholms City - vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer under Covid, vilket innebär att vi arbetar hemifrån i största möjliga utsträckning intill annat sägs. Vi är ett spännande företag som erbjuder dig en trygg anställning med stora utvecklingsmöjlighet för rätt person.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som brinner för support och som älskar problemlösning. Du kommer ingå i ett drivet och ungt team med ett tiotal kollegor där vi nu utökar med ytterligare 2 medarbetare, här kommer ni tillsammans levererar support i första hand via telefon, chatt och servicewebb. De ärenden som kommer in är av varierande karaktär och du kommer att arbeta med felsökning och problemlösning samt eskalera vissa ärenden vidare i organisationen. Utöver felsökning så arbetar teamet även med olika typer av beställningar tex kontofrågor, behörigheter och abonnemang. Ärenderegistrering sker i ett ärendehanteringssystem och supportområden som du kommer röra dig i är bland annat Officeapplikationer, Outlook, nätverksrelaterade problem samt administrera behörigheter och rättigheter. Academedia har både Microsoftmiljö samt Google for Education varpå support ges inom båda dessa områden.

Just nu pågår en omfattande förändringsresa inom servicedesken vilket innebär att du kommer att vara med och utveckla den och växa med uppgiften. Detta är en fin möjlighet för den som tycker om att vara med och bidra aktivt till förbättring och struktur som gör att vår verksamhet får en service i toppklass.

Din profil
Vi söker dig som har ca 1-2 års erfarenhet att arbeta som supporttekniker eller motsvarande roll. Meriterande med erfarenhet av både Google och Microsoftmiljö samt ITIL och Lean. Har du en utbildningsbakgrund inom IT är det ett stort plus. Vi tror att du är en ansvarsfull, driven och utåtriktad person och som kliver in på jobbet med ett stort leende på läpparna! Du är kommunikativ i ditt sätt och trivs med att hjälpa andra människor. Du är en serviceinriktad problemlösare som brinner för IT.

Tillträdesdag - Så snart som möjligt
Placeringsort
- Stockholm
Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning med obligatorisk 6 månaders provanställning. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt.

Rekrytering och ansökan
Vi söker 2 nya medarbetare och rekryteringen sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du några funderingar kring tjänsten?
Kontakta Talent Acquisition Manager
Christoffer Sjöström, 073 522 70 81, christoffer.sjostrom@totalresurs.se

Om Total Resurs
Total Resurs är en nytänkande leverantör av konsult- och rekryteringstjänster inom IT, där vi med kundfokus omger oss av kompetenta och erfarna kollegor. Total Resurs ingår i Total-koncernen som grundades 2011 med säte i Stockholm. Vi är idag ca 35 medarbetare, varav 28 konsulter. Vi har sedan start fokuserat på att omge oss av de mest kompetenta personerna inom deras område. Vi vill vara våra medarbetares och kunders självklara val när det kommer till IT-tjänster och rekryteringar inom IT. Bakom Total Resurs står erfarna entreprenörer och några av marknadens främsta konsulter och medarbetare. Många av oss har mer än 25-års erfarenhet av IT-branschen och rekrytering. Total Resurs föddes ur idén att vara det bästa företaget för kunder, medarbetare och samarbetspartners inom sin bransch.
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
13 feb 2021
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
2
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga