Academic Work · Publicerad 20 juli 2021

Hos If är kunden i centrum för de vet att försäkring handlar om livet. Här får du chansen att vara en del i en organisation där varje röst hörs och där ni tillsammans samarbetar för att stärka kundupplevelsen. Just nu söker vi dig som har kunskaper i programmering och förståelse för kundkommunikation. Är det du? Ansök redan idag då vi jobbar med löpande urval!

Information om uppdraget

Som CRM-specialist kommer du tillhöra teamet Customer Segmentation som består av 24 kollegor inom Norden. Tillsammans arbetar ni med att skapa de bästa kundresorna och kundupplevelserna baserat på data, kundinsikt och de nya möjligheter som digitaliseringen medför. För att bli ännu mer kundcentrerade och effektiva arbetar de sedan ett år enligt en agil modell med tvärfunktionellt samarbete och ständigt lärande som viktiga byggstenar. Med det vill de öka samarbetet tvärfunktionellt och ge medarbetare möjlighet att lära sig och stötta fler expertisområden än sitt eget.

Du erbjuds
  • En modern och mångsidig arbetsplats med en arbetskultur som är öppen och inkluderande, ärlig och förtroendefull, med tydliga förväntningar på att alla tar ansvar och initiativ.
  • En flexibel arbetsplats med möjlighet att arbeta hemifrån och på plats.
  • Bra personalförmåner i form av friskvårdsbidrag samt tillgång till gym och restaurang på kontoret etc.
Arbetsuppgifter
  • Hantering av kunddatabasen
  • Designa, implementera och personalisera kunddialoger i kampanjhanteringssystem
  • Driva kampanjer och webbanalays i utforskande och uppföljande syfte.
  • Testa och optimera kundkommunikationen samt proaktivt ta fram nya case baserat på kunddata och kampanjanalyser.
  • Samt att omvandla data till kundinsikter som stöttar våra strategier och förbättrar kundupplevelsen.
Vi söker dig som
  • Relevant utbildning, förslagsvis inom systemvetenskap eller liknande.
  • Erfaren inom dataomvandling och programmering (förslagsvis i SQL).
  • Ett par års erfarenhet från en roll som CRM utvecklare, CRM-Specialist, Business Analyst eller liknande där du arbetat med kampanjhantering med fokus på 1:1 dialog.
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Vi ser det som starkt meriterande om du:
  • Har erfarenhet av webbanalyssystem, exempelvis Google analytics.
  • Erfarenhet Marketing Automation system samt från martech och CRM.
Som person är du:
  • Strukturerad
  • Noggrann
  • Initiativtagande
  • Självgående
Övrig information
  • Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, 6 månaders provanställning tillämpas
  • Placering: Bergshamra, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och If:s önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
If Skadeförsäkring är ett försäkringsbolag med 3,7 miljoner kunder i Norden och Baltikum. Totalt arbetar 7 900 anställda dagligen för att erbjuda marknadens bästa försäkringslösningar för både individer och företag, men också för att bidra till en positiv social utveckling. Vill du veta mer om If Skadeförsäkring? Läs mer om dem genom att klicka på denna länk!
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Systemanalytiker

Inga fler liknande jobb tillgängliga