Academic Work · Publicerad 9 juni 2021

Drivs du av att skapa relationer och nå resultat samtidigt som du vill skapa riktig samhällsnytta? Då kan du vara rätt person för rollen. Vi söker dig som vill bidra till att stärka Sveriges framtida kompetensförsörjning inom teknik, i rollen som Client Relationship Manager hos Tekniksprånget, för ett vikariat med start i mitten av augusti. Sök rollen redan idag, då urval sker löpande!

Information om uppdraget

Tekniksprånget erbjuder ett praktikprogram där Sveriges arbetsgivare tillsammans med regeringen satsar för att säkra framtida kompetensförsörjning. Genom fyra månaders betald praktik får unga i hela Sverige chansen att testa ingenjörsyrket i praktiken. Syftet är att inspirera till en högre teknisk utbildning genom att ge en tydligare målbild av vad som väntar efter studierna. Över 180 arbetsgivare medverkar och erbjuder praktikplats på 100 orter runt om i Sverige. Projektet drivs av Kungliga Ingenjörsvetenskapsakademin som varit en mötesplats för Sveriges framtid i 100 år. De samlar kompetens och erfarenhet från cirka 1 300 invalda akademiledamöter och 250 företag, och bygger broar mellan näringsliv, offentlig verksamhet, akademi och politik.

Som Client Relationship Manager kommer du att ingå i ett team på 12 personer som består av kundansvariga, kommunikatör, projektkoordinator och verksamhetschef. Teamet präglas av innovation, professionalism och driv för att nå det gemensamma målet, där inkludering och mångfald är två viktiga delar. Tjänsten är ett vikariat med start i mitten av augusti. Vikariatet kommer inledningsvis att löpa till 31 december 2021, med möjlighet till förlängning.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

Rollen som Client Relationship Manager (kundansvarig) innebär:
  • Uppsökande säljarbete för att få fler arbetsgivare att medverka i programmet
  • Utveckla relationen och skapa lojalitet till redan medverkande arbetsgivare
  • Bidra till projektets utveckling för ett ökat värde av praktikprogrammet både för arbetsgivare och praktikanter
Vi söker dig som
  • Erfarenhet av försäljning/kundrelationer/service
  • Eftergymnasial utbildning inom relevant område såsom teknik/ekonomi/statvetenskap/liknande
  • Uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska, och har en stark kommunikativ förmåga
Meriterande:
  • Erfarenhet av arbete i säljstödsystem
  • Ingenjörsutbildning/Kompetens om högre teknisk utbildning/ingenjörsyrket
  • Kompetens/erfarenhet av internationella miljöer
Som person är du:
  • Målinriktad och du motiveras av mätbara mål
  • Ambitiös och har förmågan att jobba självständigt
  • Strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt
  • Samhällsengagerad
Övrig information
  • Start: Mitten av augusti 2021
  • Omfattning: Heltid - 31/12 2021. Därefter kan det eventuellt finnas möjlighet till förlängning
  • Placering: Centrala Stockholm (hemifrån för närvarande)
Då vi väntar oss många ansökningar för detta uppdrag kommer vi ta ditt personliga brev i beaktning där du motiverar varför just du är rätt för den här tjänsten.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga