Academic Work · Publicerad 21 juli 2021

Nu har du chansen att söka en tjänst som Service Desk Agent till Sveriges största biografkedja, Filmstaden. Som Service Desk Agent får du en variationsrik vardag. Där fokus ligger på att ge bästa möjliga support till medarbetare ute på biograferna, men även till kollegor på Support Office i Stockholm. Du kommer arbeta på en trivsam arbetsplats med högt i tak där du agerar spindeln i nätet och har många olika kontaktytor. Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Information om uppdraget

Som Service Desk Agent kommer du att hantera inkomna ärenden från medarbetare. Det inkluderar arbetsuppgifter så som användarsupport, incidenter och felrapporter. Förutom detta kommer du även hantera behörighet till företagets olika system samt säkerställa att den digitala leveransen av film ut till biograferna fungerar som den ska. Eftersom du kommer jobba i ett litet team finns det möjlighet, och uppskattas, om du som söker har intresse av att djupdyka i vissa system och få egna ansvars-/expertisområden. I dagsläget består närmsta teamet av fyra agenter, och tillhör IT-avdelningen som består av 21 anställda.

Du erbjuds
  • Utvecklingsmöjligheter inom företaget
  • Förmåner kopplat till bolagets utbud av tjänster
  • Arbete på en arbetsplats som uppmuntrar egna idéer och förslag till förbättringar
  • Vackra lokaler belägna i gamla Råsunda
Arbetsuppgifter

I rollen som Service Desk Agent kommer du till exempel att:
  • Ge intern support i form av systemteknisksupport och användarsupport
  • Ansvara för administrativt arbete i form av incidentrapporter, felrapporter, behörighetsfrågor, skapa buggärenden och liknande
  • Support av den digitala leveransen av film
  • Kontakt med andra team och medarbetare på avdelningen
Vi söker dig som
  • Kan arbeta vissa kvällar och helger
  • Har erfarenhet från biografer eller från Service Desk (eller liknande funktion)
  • Har goda kunskaper i finska, i tal och skrift
Meriterande:
  • Eftergymnasial utbildning inom IT, till exempel systemvetenskap
  • Haft en tidigare tjänst inom IT
  • Erfarenhet eller utbildning för IT-ramverk t.ex. ITIL
Som person är du:
  • Serviceinriktad
  • Problemlösande
  • Flexibel
  • Kommunikativ
Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, långsiktigt
  • Placering: Stockholm, Råsunda
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Filmstadens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Filmstaden
About ODEON Cinemas Group

Welcoming over 100 million visitors each year, we are Europe´s largest cinema operator.We have more than 360 cinemas throughout Europe.We are the market leaders in Europe, with strong positions in the UK & Ireland, Spain, Italy, Sweden, Finland, Germany, Norway, Portugal, Estonia, Latvia and Lithuania. We are proud to be part of AMC, the largest movie exhibition company in the USA, Europe and the world with over 1,000 theatres and more than 11,000 screens across the globe. As an AMC company, we´re investing significantly to ensure we provide the world´s best cinema experience everywhere.

In a world of ambition where communication skills are king and teamwork reigns supreme, working at ODEON Cinemas Group gives people skills for life. We´ve made ourselves the leaders in the European cinema sector by understanding that our people have ambitions as big as our own.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga