Academic Work · Publicerad 18 nov 2021

Har du praktisk erfarenhet av el eller elarbete och vill gå från fältet till kontoret, är detta tjänsten för dig! Från slutkund och tekniker kommer frågor och du kommer finnas där som deras hjälpande hand. Här får du användning av din tekniska kompetens och sociala förmåga i en roll med många kontaktytor. Sök redan idag - vi går igenom urvalet löpande!

Information om uppdraget

Vår kund är ett expansivt tech-bolag som arbetar med att utveckla dynamisk lastbalansering för laddning av framtidens fordon. Företaget värnar om framtiden och planeten genom att designa, utveckla, integrera samt producera hårdvara och mjukvara med syfte att jämna ut fastigheters effektuttag. Deras mål är att sänka kostanderna för elnätsavgiften, öka elsäkerheten i fastigheter samt minska effektproblematiken i vårt svenska elnät.

Företaget söker nu en supporttekniker till sitt kontor i Kista. Genom din grundförståelse av den tekniska miljön, din analytiska förmåga och ditt stora intresse för teknik gör du ditt bästa för att besvara dessa frågor. Initialt kommer du sannolikt vända dig till dina kollegor för att få reda på svaren, för att stegvis bli mer självgående och samtidigt bredda din egen tekniska kompetens. Företaget har ett öppet klimat där man lyfter varandra för att komma framåt och utvecklas.

Du erbjuds
  • Möjligheten att påverka den långsiktiga riktningen på sitt arbete och sina arbetsuppgifter
  • En flexibel arbetsmiljö där du kan arbeta hemifrån och på kontoret
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

Din främsta uppgift blir att vara teamets ansikte utåt i organisationen när det kommer till att besvara frågor och att hantera felrapporter. Det kommer dagligen in frågor från olika delar av organisationen angående olika tekniska möjligheter och tillvägagångssätt, där du blir den första kontaktpunkten för dessa frågor.

Du erbjuds en variationsrik vardag med fokus på att ge bästa möjliga support via inkommande samtal och mail. Ditt jobb kommer innebära att ta emot ärenden och lösa dom från start till mål.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
  • Ta emot inkommande supportbehov via telefon och mail
  • Hämta och sammanställa information kring supportbehovet från dina kollegor och interna nätverk
  • Använda din tekniska kompetens och problemlösande förmåga för att hitta en bra lösning
  • På bästa sätt förmedla lösningen och säkerställa att informationen inte missförstås
  • Agera support mot installatörer som är på fällt
Vi söker dig som
  • Har utbildning från gymnasiet eller högskola/ universitet och eller motsvrande arbetslivserfarenhet
  • Har ett stort intresse av energi, elektricitet och politiken kring dessa frågor
  • Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande
  • Har arbetslivserfarenhet av teknisk support
  • Arbetat som elektriker eller utbildad till elektriker
  • Erfarenhet av el eller elarbete
Som person är du kommunikativ och initiativtagande. Du trivs i en roll där du får vara självgående och tänka utanför boxen. Viktigt är att du har en god samarbetsförmåga samt en problemlösande attityd. Du är även driven samt nyfiken och vill alltid sträva framåt.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, med goda chanser till förlängning
  • Placering: Kista, Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga