Academic Work · Publicerad 5 maj 2021

Har du erfarenhet av projekt eller brinner för administrativa arbetsuppgifter? Är du en självständig, orädd samt driven person som är redo för en ny utmaning hos ett världsledande växande företag? I rollen som projektkoordinator får du vara med och driva företaget framåt i en självständig roll med varierande administrativa arbetsuppgifter. Tjänsten tillsätts omgående så välkommen in med din ansökan redan idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker för kunds räkning en junior projektkoordinator som kan stötta deras projektledare med administrativa arbetsuppgifter på längre sikt. Här får du möjlighet att arbeta med kompetenta kollegor där arbetsmiljön präglas av gemenskap, omtanke och driv. Här sätter de alltid teamet framför jaget!

Kunden hade en omsättning på ca 8,0 miljarder euro i budgetåret 2019/2020 och har egna kunder i över 150 länder. Detta gjorde att de fick sin position som ett av världens ledande företag inom hiss- och rulltrappor. Företaget har funnits i över 40 år och har unika tekniska kapaciteter. Med mer än 50 000 högkvalificerade anställda erbjuder företaget smarta och innovativa produkter och tjänster utformade för att möta kundernas individuella krav. Portföljen omfattar person- och godshissar, rulltrappor och rörliga promenader, passagerarbryggor, trapp- och plattformshissar samt skräddarsydda servicelösningar för alla produkter.

Kontoret är beläget i Sätra, där alla avdelningar har ett nära samarbete med varandra. Företaget är under expansion och detta medför förändringar; nu skall företaget byta ut hela sitt affärssystem och det är här Du kommer in och stöttar upp. Projektet kommer att starta omgående och vara på lång sikt. I rollen som projektkoordinator söker vi en nyexaminerad person som vill ta ett spännande steg ut i arbetslivet där du kommer att stötta projektledaren för detta systembyte med olika administrativa arbetsuppgifter.

Här kommer du att få arbeta självständigt med en tydlig vägledning mot uppsatta mål. Här erbjuds du en roll där du får ta eget ansvar, egna initiativ och en chans att bli en del av ett välsvarvat team där ni alla har en viktig roll för företagets utveckling.

Du kommer att vara anställd hos oss på Academic Work och arbeta som konsult hos kund. Uppdraget är med start omgående och pågår under lång sikt. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Jobbet innebär olika arbetsuppgifter, men några återkommande är:
  • Supportera/avlasta den lokala projektledaren
  • Dokumentera möten
  • Boka koordinera workshops
  • Säkerställa flöde i projektarbetet
  • Korrekturläsa dokumentation
  • Uppdatera projektplaner med ny data
  • Sitta med i möten
  • Göra mindre ekonomiska uträkningar
Vi söker dig som
  • Relevant utbildning inom teknik, ekonomi, projekt är meriterande
  • Tidigare erfarenhet från arbete i projekt samt administrativa sysslor
  • Meriterande med IT-bakgrund (t.ex. systembyten) samt personligt intresse för IT
  • Väldigt goda kunskaper i Excel, Powerpoint samt Word
  • Behärska och gilla att skriva på engelska
  • Meriterande med något skandinaviskt språk (norska/danska)
  • Förmåga att förstå tidsplan och deadline
Som person är du:
  • Ordningsam
  • Strukturerad
  • Proaktiv person som tar för sig och bidrar med egna idéer
  • Självständig och själv ser behov av arbetsuppgifter som behöver göras
  • Tillför energi
* Drivande
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, långsiktigt
  • Placering: Stockholm, Sätra / Till viss del hemifrån vid önskemål
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga