Academic Work · Publicerad 20 jan 2021

We change the way people create true safety. Skyresponses långsiktiga ambition är att vara ett ledande internationellt mjukvaruföretag för hantering av larm och händelser generade inom IoT. För att kunna nå den ambitionen behöver de stärka upp teamet med en säljande Key Account Manager. Vi söker dig som vill göra skillnad i en öppen, entreprenöriell kultur som bygger på personligt engagemang. Varmt välkommen med din ansökan!

Information om uppdraget

Skyresponse har utvecklat ett avancerat och ledande molnbaserat system för larm- och incidenthanteringstjänster. Systemet används för att skapa trygghet och säkerhet för människor och system genom att reagera på avvikelser från uppkopplade produkter där en människa eller maskin behöver hjälp med åtgärd. Systemet säkerhetsställer att varje larm når fram till rätt person eller rätt system. Systemet ger full spårbarhet genom hela larm- och incidenthanteringskedjan som dokumenteras i realtid. Skyresponse har byggt ett globalt tillgängligt system som bygger på AWS vilket skapar stor skalbarhet.

Skyresponse har startat den internationella expansionen med Storbritannien och Schweiz som de första marknaderna utanför Norden. Skyresponse säljer sina produkter via Partners i en indirekt affärsmodell och har via sina partners byggt en stark position i Norden där mer än 450 företag- och offentliga verksamhet använder Skyresponses lösningar med mer än 4 miljoner larm och incidenter som hanteras varje månad. Skyresponse-systemet används som nyckelkomponent av våra partners (lösningsleverantörer) som lägger till hårdvara, installationer och kundsupport och säljer till slutkunderna.

Bolaget är idag relativt litet men snabbväxande och dubblerar omsättningen på årsbasis. Ägarna är en kapitalstark grupp investerare och affärsänglar som har en långsiktig syn på verksamheten och som bidrar med ett stort nätverk av kontakter.

Du erbjuds
  • Bolaget fokuserar idag primärt på den stora och snabbväxande marknaden för Connected Care inklusive äldrevård, samt Personal Security. Systemet kan även användas för IoT-tillämpningar inom andra områden, och som exempel har företaget redan kunder inom exempelvis Smart Buildings
  • I rollen som KAM rapporterar du direkt till VD
  • I jobbet ingår resor till Skyresponses kanalpartners i Skandinavien och i Europa
Arbetsuppgifter
  • Ansvarig för utveckling av din kundstock. Det innebär att du ska identifiera affärsmöjligheter och skapa lönsamma kundrelationer, framförallt med befintliga nyckelkunder men även nya kunder.
  • Driva utveckling av befintliga produkter och lösningar för att ännu bättre kunna möta kundens nuvarande- och framtida behov.
  • Resultat - och budgetansvar
  • Säkerhetsställa kundnöjdhet
  • Delaktig i nykundsförsäljning mot nya kunder i nya vertikaler och nya geografiska marknaden
  • Förhandla priser, ramavtal, leveransvillkor samt driva strategiska frågor kring avtal och prissättning
  • Nära samarbete med säljkollegor, Presales, Produktchef och VD
  • Delaktig i framtagande av rätt lösningar för kunderna och hur Skyresponse system kan fungera tillsammans med sina produktpartners
Vi söker dig som
  • Har mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift, med hänsyn till de interna och externa kontakter du kommer ha i rollen
  • Har tidigare arbetat med försäljning i en indirekt affärsmodell
  • Arbetat med försäljning av mjukvara
  • Har haft säljrelaterad resultat- och budgetansvar i tidigare roller
  • Har haft konton där man ansvarat för att driva mot att stänga affärerna
Det är ett stort plus om du:
  • Har arbetat med SaaS-modeller
  • Innehar en akademisk examen som exempelvis civilingenjör, data- och systemvetenskap eller annat relevant område
I den här rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid hur du är som person. Kompetenserna som ligger till grund för denna rekrytering är följande:
  • Ihärdig
  • God samarbetsförmåga
  • Initiativtagande
  • Affärsmässig
  • Relationsskapande
Självklart identifierar du dig själv med Skyresponse värderingar Accountability, Creativity, Passion, Honesty och Teamwork.

Övrig information
  • Start: Omgående, enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning
  • Placering: Eriksbergsgatan, centrala Stockholm. Resor kommer förekomma i tjänsten för att delta i kundmöten och möten med Skyresponses partners.
  • Lön: Fast månadslön + provision
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Skyresponses önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Läs gärna mer om Skyresponse på deras hemsida.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning

Inga fler liknande jobb tillgängliga