Academic Work · Publicerad 20 jan 2021

Har du bra koll på Microsoft Business Central/NAV och har ett starkt intresse för affärssystem? Kanske arbetar du idag som superuser eller som användare av affärssystemet inom exempelvis Ekonomi, Retail, Manufacturing eller Trade & Logistics? Då kan du vara den vi söker! COSMO CONSULT är en ledande leverantör av ERP-lösningar för Microsoft Dynamics och du välkomnas till en modern arbetsgivare med tillväxtambitioner som arbetar med de allra senaste teknikerna och arbetssätten. Vill du vara med och utveckla framtidens affärssystem? Hos oss får du chansen att arbeta i en bred supportroll där service och problemlösning är i fokus!

Information om uppdraget

COSMO CONSULT Group är Europas ledande leverantör av digitala transformationstjänster och Microsoft-baserade end-to-end lösningar. COSMO CONSULT Sverige är en del av COSMO Group med 1200 anställda. COSMO CONSULT Sverige har ca 50 anställda med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. För mer information om företaget besök: www.cosmoconsult.se.

De kommande åren har COSMO CONSULT Sverige som mål att växa avseende storlek och produktutbud. Vi söker nu dig som vill vara med på vår resa i att ta oss an de nya möjligheter som Microsoft erbjuder för Dynamics 365 Business Central (tidigare NAV eller Navision). Till vårt kontor i Stockholm söker vi en kundsupport för en spännande utmaning hos en arbetsgivare som vill ligga i framkant.

Du erbjuds:
  • Arbetet som kundsupport är otroligt spännande och omväxlande - du kommer arbeta brett med kunder från olika branscher och användningsområden av Business Central/NAV. Dessutom erbjuds goda utvecklingsmöjligheter och att på sikt exempelvis ta dig an rollen som affärssystemskonsult
  • Stockholmskontoret är beläget i helt nyrenoverade lokaler i Sundbyberg och erbjuder goda kommunikationsmöjligheter med närhet till både E4:an, buss, tvärbana och tunnelbana.
  • Laganda: Hos COSMO CONSULT är du aldrig ensam och den vänliga atmosfären gör det enkelt att fråga om hjälp. Du kommer få möjligheter att arbeta tillsammans med flera av Sveriges mest erfarna och kompetenta Business Central-kollegor. Teamwork en självklarhet och medarbetarna är generösa med kunskapsdelning för att hjälpas åt att ständigt bli ännu bättre.
  • Frihet: Balans mellan privatliv och arbete är viktigt och COSMO CONSULT är en framtidsorienterad organisation med högt i tak och korta beslutsvägar.
  • Förmåner: De anställda är det viktigaste COSMO CONSULT har och därför vill de erbjuda det allra bästa till medarbetarna! Du erbjuds ett fördelaktigt förmånspaket med bl.a. friskvårdsbidrag och bra pensionslösning. Med hälsa och välmående som ett fokusområde anordnas aktiviteter under året samt trevliga tillställningar såsom konferenser mm.
Arbetsuppgifter

Som support kommer du hjälpa COSMO CONSULTS kunder med frågor, uppdrag och utvecklingsärenden gällande deras Business Central/NAV. Kunderna är verksamma inom olika branscher och kan behöva stöttning av ärenden kopplade till en stort bredd av olika användningsområden exempelvis inom ekonomi, detaljhandel, tillverkning eller export & logistik.

Du kommer till exempel att:
  • Ge support och stöd till användare via telefon, mejl och ärendehanteringssystem, allt från enklare behörighetsfrågor till mer avancerade verksamhetsinriktade tillämpningar
  • Driva vidare samt identifiera lösningsalternativ för mer avancerade ärenden som du själv inte har kompetens inom eller som inte är av supportkaraktär
  • Registrera ärenden i supportsystemet samt rapportera till programägare, såsom Microsoft, eventuella önskemål och felaktigheter i standardprogramvaran samt hålla kunder uppdaterade på vad som händer i ärenden och meddela när programägaren kommer med ett tillägg/rättning i standardprogramvaran
Vi söker dig som
  • Har goda generella systemkunskaper i Business Central/NAV, med fördel som superuser med fördjupning inom Ekonomi, Retail, Manufacturing eller Trade & Logistics
  • Har ett starkt intresse för affärssystem och uppskattar att arbeta nära kunder och ge god service
  • Erfarenhet av kundsupport är meriterande
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Som person är du serviceinriktad och förtroendeingivande. Du tar ett stort ansvar för ditt arbete och levererar alltid med kvalitet och god service. Du är van att hantera arbetstoppar, har ett flexibelt förhållningssätt och är duktigt på att prioritera. Som lagspelare har du en stark vilja att dela med dig av din kunskap till andra samt visar andra respekt och omtanke. I övrigt är du problemlösande och strukturerad, och du slutför alltid de uppdrag som du påbörjat.

Övrig information
  • Start: Omgående eller enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, med sex månaders inledande provanställning
  • Placering: Löfströms allé 5a, Sunbyberg
  • Arbetstider: Kontorstider, 8:30-17
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work men du kommer att bli direkt anställd hos COSMO CONSULT och deras önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Läs mer om COSMO CONSULT här.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT

Inga fler liknande jobb tillgängliga