Academic Work · Publicerad 8 sept 2021

Vår kund inom modebranschen söker just nu en person som vill kliva in i en roll som erbjuder många olika kontaktytor internt och externt. I rollen kommer man ansvara för kontakt med externa leverantörer inom ett visst segment hos vår kund. Det är en perfekt roll för dig som vill lära dig inköp i ett globalt bolag. Sök tjänsten redan idag då start är omgående!

Information om uppdraget

Här erbjuds du möjligheten att få in en fot på ett globalt företag. Det är ett öppet, snabbföränderligt, flexibelt, humant och roligt bolag. De har en stark företagskultur, mycket framåtanda och en stor tro på en digital framtid.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

Rollen innefattar bland annat att:
  • Ha en översikt över pågående projektplaner och deadlines
  • Proaktiv samordning med olika stakeholders för att säkerställa att nödvändiga operativa aktiviteter är klara före datum för orderläggning
  • Göra beställningar enligt planerad leverantörsallokering och ledtider
  • Stöd vid uppföljning med leverantörerna för att säkerställa att ordrar bekräftas och levereras enligt överenskommelse och rutiner
  • Ha nära samarbete med Strategic & Tactical Buy för att säkerställa att leverantörens leveransprestanda uppfylls och att avvikelser hanteras vid behov
  • Arbeta i interna system
  • Kommunikation med olika länder som ska ha material
För att trivas i rollen är du inte rädd för att lyfta telefonen. Du kommer ha mycket kontakt med speditör och leverantör och behöver känna dig trygg i kommunikation på engelska. Vidare kommer du navigera med olika avdelningar och länder samt internt.

Vi söker dig som
  • Har en utbildning inom administration, inköp, ekonomi eller liknande
  • Har 1-2 års arbetslivserfarenhet av en liknande roll
  • Kan navigera i olika affärssystem på ett smidigt sätt
  • Bekväm i att analysera data sets (i tex Excel) relaterade till order/leverans
  • Har mycket goda kunskaper i engelska, i tal och skrift
Det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet inom inköp och supply chain i ett globalt bolag.

Som person ser vi att du är kommunikativ, noggrann och ansvarstagande. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att de blir klara i tid. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter!

Övrig information
  • Start: Omgående, september 2021
  • Omfattning: 6 månader, konsult via Academic Work
  • Placering: Kontoret finns i centrala Stockholm men du kommer arbeta hemifrån tillsvidare på grund av rådande pandemi.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga